Wat is eigenlijk het verschil tussen yoghurt en karnemelk, wat betreft PH waarde?

Ik moet mijn hond voor een sterkere blaas karnemelk geven, maar zou yoghurt ook kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie heeft je dat aangeraden??

Het beste antwoord

De pH waarde van yoghurt, ligt tussen de 4 en de 5.
(Dat van een yoghurtdrank bijvoorbeeld, is 4.8)
Karnemelk is met een pH waarde iets zuurder, die is namelijk 4.4.

Toegevoegd na 9 minuten:
Sorry, ik las de extra uitleg niet. Je kunt je hond prima yoghurt of karnemelk geven. Yoghurt is goed voor de darmflora. Honden produceren niet net als mensen amulace in het speeksel om tandcariërs te veroorzaken. Bij een hond begint de vertering pas in de darmen, dus voor de tanden is het niet slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kan geen antwoord geven op wat beter is voor je hond, ik weet alleen dat karnemelk een pH bevat van 4,4 en dat verse yoghurt pH 3 wat na mate de tijd rond de pH 4 komt te hangen. er is dus wel een verschil in zuurgraad, als karnemelk wordt geadviseerd zal ik karnemelk geven.