Erg misselijk en niet goed kunnen eten. Wat kan dit zijn en wat kan ik er tegen doen?

sinds een aantal dagen kan ik amper eten. Heb helemaal geen trek, ben steeds misselijk. Soms heb ik dan ineens weer honger maar zodra ik een hap neem heb ik geen zin meer in eten en ben ik weer misselijk. Hierdoor voel ik mij steeds heel slap gedurende de dag.
weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er tegen kan doen? er bestaat een mogelijkheid dat het psyschisch is omdat ik laatste tijd ook niet lekker in mijn vel zit.. maar ik heb dit nog nooit zo etreem gehad dat ik haast niks weg kan krijgen en geen trek heb en misselijk ben.
ps ik be nniet zwanger

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K

Antwoorden (3)

Het enige mogelijke antwoord hier is: Hier kunnen wij niets op zeggen, ga naar de dokter.
Of maak eerst een lijstje van wat je wel eet, misschien valt de hoeveelheid toch wel mee
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik zou precies hetzelfde zeggen: naar de huisarts.
Misschien heb je last van een maagvliesontsteking. ik had een jaar geleden dezelfde symptomen en het werd alleen erger, dus ik zou snel naar je huisarts gaan. het zekere voor het onzekere nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is groot dat je juist misselijk bent omdat je niets eet. Van een lege maag en te weinig voedingsstoffen kun je je heel akelig gaan voelen.
Je kunt proberen je lijf en je geest weer te wennen aan eten door om de paar uur een paar kleine hapjes te nemen (al is het een halve geroosterde boterham of een hap yoghurt - het gaat meer om regelmatig een hapje dan om wat je eet). Gaat dat goed, dan kun je steeds iets meer eten.
Gaat het niet over, dan zul je je niet veel beter gaan voelen en moet je je afvragen waarom je niet lekker in je vel zit, of je daar iets aan kunt doen en of je er misschien hulp bij kunt gebruiken/nodig hebt. Dan is overleg met de huisarts zinvol.
Probeer ook wat bouillon of zo te drinken, dan krijg je ook wat zouten binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed advies. +1