Ik heb een erg bolle buik (nu wat erger dan normaal) en ik vermoed dat dit door mijn darmen komt (heb prikkelbare darm) hoe kan ik het weg krijgen??

Ik denk dus dat er nu veel lucht in mn darmen zit, en dat blijft er in hangen (daarom dus de extreem bolle buik). Hoe krijg ik dit weg?
(Geen laxeermiddelen ed)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nja..ik heb hier dus al een paar dagen last van. Niet echt last, maar hij is best bol en hard..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een buikmassage? Ik heb er geen verstand van, maar misschien is het een optie? Sterkte in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer dan normaal ;) van mezelf heb ik dat al best erg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou je dan niet eens naar een huisarts gaan?? lijkt mij geen gezonde situatie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bigmomma, ik heb prikkelbare darm, dit kan ik dan ook verwachten. lotte haha ja dat zou wel fijn zijn, maar of het helpt, dat denk ik niet helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het verwachten, maar niet wegkrijgen. Dus naar de huisarts!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nja, ik wil geen zeikerd zijn, dus ik wacht nog even eventueel wat antwoorden en tip af :)

Het beste antwoord

een rennie deflatine werkt erg goed bij lucht wat vast zit in het het maagdarm ik gebruik het zelf ook wel eens als ik ook weer eens last heb van lucht wat vast zit en het werkt prima en eventueel even kijken met welk voedsel en of drinken je het krijgt sterkte er mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, en dat is gewoon te halen bij de drogist toch? Dan ga ik die morgen even halen. Stomme vraag, maar moet ik rekening houden met winden enzo, zo ja, weet je hoe lang dit gemiddeld aanhoudt? Ik heb morgenavond een afspraak waar ik niet mezelf leeg wil laten lopen zeg maar haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is gewoon te halen bij de drogist ja en je kan er een beetje van gaan boeren maar niet op een erge manier en een windtje kan ook ja de lucht moet er toch uit maar dat is meestal maar eventjes ongeveer een uurtje na innamen van de rennie en het houwt even aan ongeveer een kwartiertje meer niet hangt van de hoeveelheid lucht wat klem zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat ook erg goed help is een rondtje lopen een half uurtje komt de lucht ook goed van los en zeker in combinatie met een rennie ben je er zo vanaf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan weet namelijk hoe erg het kan zijn heb er bij tijden ook wel beetje last van vandaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ja heel vaak lijkt het gewoon alsof ik 3 of 4 maanden zwanger ben, zo erg! Natuurlijk helpt mijn buikvet wel mee haha, maar mn buik is ook hard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke maar zou dan wel even langs de huisarts gaan als het lang blijft door gaan en of erger wordt en eventueel kijken naar welk voedsel en of drinken het triggert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is ook zo. Ik let eigenlijk niet teveel op voedsel, dan word het bij mij dus erger haha. Ik eet gewoon wat ik wil. Ik heb alleen nog maar last van de bolle harde buiken, maar geen pijn (meer schaamte ed)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke even goed in de gaten gaan houden wat je allemaal eet en drinkt mischien kom je er achter wat de trigger is en als je dat dan niet meer neemt dan kan het minder worden en of over gaan sterkte er mee

Andere antwoorden (1)

Mijn prikkelbare darm/bolle buik zijn me dankbaar als ik bitterzout gebruikt. Het is magnesiumsulfaat, dat als laxeermiddel gebruikt kán worden (het veiligste middel op dat gebied), maar dat ligt aan de hoeveelheid die je er van gebruikt. Bij één theelepeltje in een glas water heeft het bij mij geen laxerend effect, wel een effect van 'valse lucht' afvoeren. Het stimuleert de darmwerking in positieve zin. Overleg het wel eerst met je arts.