Mijn arme broer(tje) ligt te creperen van de buikpijn. Is er iets wat ik hem kan geven zodat hij zich beter voelt?

Hij heeft buikgriep. Buikpijn, braken etc.
Is er iets wat de pijn wat kan verlichten? Een pilletje ofzo?

Toegevoegd na 1 uur:
Hij is nu met mijn moeder even naar de huisarts. Bedankt voor de antwoorden, ik hou jullie op de hoogte ;)

Toegevoegd na 1 uur:
Kreeg net al een telefoontje van mijn moeder dat ze naar het ziekenhuis zijn. Gedacht wordt aan een blinde darm ontsteking.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Gewoon een paracetamol, die is vriendelijk voor de maag. Het beste is om die op te lossen in een klein laagje water.
Sterkte met je broertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geef hemeen paracetamol en ik weet niet of je alleen bent met hem...maar misschien verstandig om je ouders te bellen..want misschien heeft hij toch andere medische hulp nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij van medicijnen nog beroerder
wordt,geef hem een lekkere warme kruik op
z,n buik,dat haalt de kramp een beetje weg.
En verder het leed is met een paar dagen
geleden hoor, zo,n buikgriep duurt een dag 4
Het allerbeste met je broer.
12 jaar geleden
codeine helpt bij mij altijd goed. Ik weet alleen niet wat daar de restricties voor zijn voor kinderen (hoe oud is je broer(tje)?). Je hebt er wel een recept voor nodig maar even bellen naar je huisarts of de huisartsenpost is vaak genoeg. Dan faxen ze het recept naar de apotheek en daar kun je het ophalen.
In mijn ogen kan het verder ook geen kwaad, het is gewoon een sterkere aspirine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Codeïne is een opiumdelifiraat en zeker geen gewoon sterk aspirientje, maar het helpt wel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ging in 1ste instantie over pijnverlichting, daar is codeine prima voor. En Nederland is 1 van de weinig landen waar een recept voor codeine nodig is.. Dus zo ernstig zullen de gevolgen niet zijn.
Bij braken kan je beter geen orale pijnstelling nemen, maar een zetpil is beter.
Als het gewoon een (buik) griepje is, lekker kruikje voor op de buik en een filmpje voor de afleiding.
Als je twijfelt of het iets anders (bv blindedarmontsteking) is dan even de huisarts belen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Coca cola helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees net dat je moeder inmiddels met hem naar het ziekenhuis is, dat zul je dus eerst af moeten wachten. Als het inderdaad een blindedarmontsteking is, zal hij snel worden geopereerd, waarschijnlijk vanavond nog. Daarna duurt het een paar dagen voordat hij weer een beetje boven Jan is, en een paar weken voordat hij echt hersteld is.

Als het geen blindedarmontsteking is, krijgt hij misschien iets mee tegen de pijn en misselijkheid. Vaak in zetpilvorm, zeker als hij ook braakt. Domperidon wordt dan meestal als eerste voorgeschreven, dit is ook zonder recept verkrijgbaar. Paracetamol kan gegeven worden tegen de pijn, dit is de meest veilige pijnstiller en vaak werkt het ook goed. Een warme kruik op zijn buik helpt tegen de buikpijn, maar het is erg goed dat ze nu eerst naar het ziekenhuis zijn, want bij een ontsteking moet je juist geen warmte toepassen. Voldoende drinken is altijd belangrijk, eventueel steeds hele kleine slokjes als hij snel braakt. En mocht er iets anders aan de hand zijn dat zijn pijn verklaart (een urineweginfectie, obstipatie of iets anders) dan krijgt hij daar waarschijnlijk ook medicatie voor.

Ik hoop voor jullie dat het uiteindelijk iets onschuldigs blijkt te zijn. Maar mocht het inderdaad een blindedarmontsteking zijn, dan kan dat gelukkig goed behandeld worden. Sterkte verder!