mijn vriend lukt het niet om af te vallen wat kan hij nog doen

mijn vriend is 23 en 1 meter 86
en ik schat dat die ongeveer 130 kilo
weegt hij werkt sinds kort in een flessen fabriek dus veel loop werk de jaren daarvoor was hij vrachtwagen chaffeur maar hij is nu al zo tijd bezig met afvallen en het lukt gewoon niet hij eet ontbijt middag en avond drinkt veel water af en toe biertje veel koffie maar bijna nooit koek snoep of rare dingen wat kan hij nu nog doen om aftevallen tips ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Sporten. Hardlopen zou ik (nog) niet doen aangezien dat belastend kan zijn voor de enkels, zou eerder de sportschool in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Liposuctie, voor snel resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minder koffie en mischien een afval programma gaan volgen zo als sonja bakker of een shake dieet dat moet.ook goed helpen zeggen ze
Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom die minnen? Het is een voorstel, er zijn veel mensen bij wie dit wél heeft geholpen die kilo's kwijt te raken. + van mij
Beste manier is een fitnesscentrum bezoeken en dan bij de 1e dag naar een coach gaan en vragen om een schema. Hij zal dan gewogen en gemeten worden en een sport en voedingschema krijgen voor zijn doelen. Als hij wil afvallen dan zal hij een schema met veel cardio training krijgen en voeding waardoor hij veel afvalt maar toch genoeg binnenkrijgt. Zo heb ik het zelf ook gedaan :p

Toegevoegd na 39 seconden:
O en biertjes zijn ook niet echt goed voor een buikje :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
goed antwoord+. Bij veel overgewicht moet je je laten coachen. Dat is veel effectiever, leuker en je houdt het langer vol.
Beweging...
En beter Goed eten overdags, dan 's avonds
dan wordt het verbrand tijdens het werk, anders gaat het verbranden als hij aan het rusten is en dat gaat niet zo snel...
Misschien heeft hij een langzaamwerkende schildklier?
Hiervoor kan hij bloedprikken bij de dokter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is goed om de maaltijden te verdelen over de dag maar de precieze hoeveelheden die je tijdens die maaltijden eet maken helemaal niets uit. Het gaat om de totale hoeveelheid calorieën per etmaal. Overigens maakt het soort, vetten, koolhydraten of eiwitten, wel uit. Met name de verwerking van eiwitten vergt veel energie, zodat je netto meer calorieën kunt eten als je veel eiwitten eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip bloedonderzoek ben ik het helemaal mee eens.
heeel veeel sex met hem hebben, dan verbrand je veel vet.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een dergelijk overgewicht kan hij het beste naar de huisarts gaan en zich laten doorverwijzen naar een
dietist(e).
Jammer dat die niet meer in het basispakket van de verzekering zit, maar misschien heeft hij een plus-verzekering: even nakijken.
En anders hoor je wel wat het kost.

Tweede mogelijkheid is Weight Watchers. Wel commercieel, maar je krijgt er goede adviezen.

Ook op het internet zijn veel goede adviezen te vinden.
http://www.prettyslim.nl/hoe-afvallen-stappenplan-beginnen-met-afvallen/

Misschien wil hij zich wel inschrijven op een online afvalclub. Gratis.
Je maakt je eigen eetdagboek en beweegdagboek en als je daar een beetje consequent mee om gaat, dan
werkt het wel.
http://www.valtaf.nl/nieuws/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tips die jij geeft zijn tenminste uitvoerbaar en praktisch. +1
Overgewicht is altijd het gevolg van een verstoorde energiebalans: meer calorieën ingenomen dan dat er verbrand zijn. Het is heel goed mogelijk dat de verbranding bij je vriend dermate traag verloopt dat er maar heel weinig voedsel voor nodig is om al vet op te gaan slaan. Dat kan het gevolg zijn van verkeerde voeding, waarbij vooral geraffineerde koolhydraten schuldig zijn, maar er kan ook sprake zijn van een stofwisselingsstoornis, bijvoorbeeld een vertraagde schildklierwerking. Daarvoor kan hij het beste met de huisarts overleggen om wat gericht bloedonderzoek te doen. Is dat duidelijk, overweeg dan eens een koolhydraatbeperkt voedingspatroon. Dat werkt bij mannen meestal verbazingwekkend goed om af te vallen en, belangrijker, om op een gezond gewicht te blijven.

Toegevoegd na 2 uur:
Als het je interesseert tref je via onderstaande url een aardig stukje aan met waarheden en onwaarheden over afvallen. Ook interessant voor andere antwoorders, waarvan een aantal heilig lijkt te geloven in beweging, en dus de sportschool als ultieme bron van afvallen. Ik heb wat kilometers gefietst en gewandeld terwijl ik tussen de 100 en de 105 kilo bleef. Pas toen ik mijn eetgewoontes drastisch wijzigde, en zo ongezond at ik echt niet, begon ik af te vallen. Voor mij is dat artikel een waarheid als een koe en die strekking heb ik ook bij vele anderen kunnen constateren.