wat word er bedoeld met horizontale symmetrie in gezicht?

Op de website anaface.nl kun je berekenen of je gezicht symmetrisch is, alleen zie ik alleen maar staan ´your face has a great horizontal symmetry´´wat word daarmee bedoel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat je gezicht in horizontaal opzicht symmetrisch is. Je linkeroog is het spiegelbeeld van je rechteroog, je neus is aan beide zijden even breed, en je mondhoeken zitten even hoog. Om maar wat te noemen. Het woordje horizontal is in feite overbodig, want iedereen weet dat je kin niet het spiegelbeeld is van je voorhoofd.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Men spreekt van symmetrie als twee helften van het object in een bepaalde zin elkaars spiegelbeeld zijn.
De letter B bijvoorbeeld is horizontaal symmetrisch: de onderste helft is het spiegelbeeld van de bovenste helft.
Als jouw gezicht dus mooi horizontaal symmetrisch is, dan zie je er echt zeer eigenaardig uit....

Je gezicht zal dus vertikaal gespiegeld redelijk symmetrisch zijn.
Als je een lijn trekt van het midden van je voorhoofd tot het midden van je kin, en je zou daar een spiegel tussen zetten, dan is het linkerdeel van je gezicht in jouw situatie dus redelijk symmetrisch aan het rechterdeel en omgekeerd: je ziet dan niet zoveel verschil met je gezicht in werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Technisch gezien is het vorige antwoord het best. Esthetisch gezien wordt met een symmetrisch gezicht bedoeld een mooi gezicht. Alle topmodellen hebben een uiterst symmetrisch gezicht, dat omdat men dat blijkbaar mooi vindt.