Een klein beetje helderrood bloed bij de ontlasting is een wel bekend verschijnsel bij aambeien.
U kunt Hemoclin gel gebruiken, dit middel op basis van Aloë vera, heeft een wondhelende werking en mag bij bloedende aambeien en kloofjes gebruikt worden.

Bij harde ontlasting meer vezels, groenten en fruit eten en meer water drinken! Dit zorgt al zeer snel voor een makkelijkere stoelgang.

Vermijdt koffie, alcohol, slechte (geharde) vetten, dierlijke producten en rood vlees omdat deze constipatie veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Om te beginnen: Zorg dat de harde ontlasting zachter wordt. Voor de aambeien is zalf op de markt, maar een bezoek aan de huisarts is wel van toespassing, zou ik zeggen.

http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/medische-encyclopedie/obstipatie/ zegt hierover:
Als de obstipatie samenhangt met uw leefwijze, kunt u verschillende dingen doen om de aandoening te verlichten of te voorkomen (zie ZELFHULP: Voorkomen van obstipatie). Als de verstopping toch aanhoudt, kunt u uw huisarts raadplegen; deze zal naar een oorzaak zoeken door uw buik en endeldarm te onderzoeken. Geeft dit geen uitsluitsel, dan kan hij een endoscopie nodig vinden (zie Colonoscopie) of röntgencontrastfoto’s. Als een oorzaak wordt gevonden, doet behandeling daarvan de obstipatie afnemen. Als een medicijn de oorzaak is, zal de arts een ander medicijn voorschrijven. Zo nodig kan een klysma worden gegeven, waarbij via de anus een laxerende vloeistof in de darm wordt gebracht om de stoelgang te stimuleren. Aansluitend moet u uw voeding aanpassen (meer vezels, meer vocht).

Obstipatie die samenhangt met een pijnlijke aandoening aan de anus, kan worden verlicht met een pijnverzachtende zalf of een zetpil.
Risicofactoren

Leeftijd
Komt meer voor bij kinderen en ouderen
Een vezelarm dieet, weinig drinken en weinig bewegen zijn risicofactoren
Risicofactoren afhankelijk van de oorzaak
Geslacht
Komt meer voor bij vrouwen
Leefwijze
Een vezelarm dieet, weinig drinken en weinig bewegen zijn risicofactoren
Erfelijkheid
Risicofactoren afhankelijk van de oorzaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet flink wat oliebollen, appelflappen e.d. en drink veel water, regelmatig over de hele dag verdeeld, binnen een dag kan de ontlasting weer normaal zijn en zullen de klachten met je aambeien, snel over zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Niet over zijn , maar iets verbeterd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat er in oliebollen veel witmeel zit, wat juist voor verstopping kan zorgen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar ook veel olie!
De oorzaak van de (bloedende) aambeien is hoogst waarschijnlijk de harde ontlasting. Dus als je het probleem van de harde ontlasting aanpakt, zullen de bloedende aambeien ook verdwijnen. Aambeien ontstaan namelijk doordat je te hard hebt moeten persen door de harde ontlasting en jij hebt zelfs zo hard moeten persen dat ze ook nog eens zijn gaan bloeden. Om de aambeien nu te verzorgen zou je er wat zinkzalf op aan kunnen brengen 2
keer daags en na de stoelgang. Daarnaast is het misschien prettig als je ontlasting gaat hebben om vantevoren wat vaseline rondom de anus aan te brengen, zodat de ontlasting er makkelijker uit kan en zodoende ook minder pijnlijk is. Ook is het prettig om na het hebben van ontlasting jezelf af te vegen met vochtige toiletdoekjes, dit is zachter dan toiletpapier.
Daarnaast zul je het probleem van de harde ontlasting aan moeten pakken.
Wat je kunt doen:
-Een glas lauw water op de nuchtere maag.
-Sowieso voldoende drinken in combinatie met voldoende vezelrijke voeding. Hierdoor blijft de ontlasting zacht.
-Voldoende lichaamsbeweging.
-Vezelrijke voeding is o.a. groenten, fruit, volkorenproducten, pruimen.
-Lijnzaad of vezels kopen en deze dagelijks door de yoghurt innemen.
-Roosvicee laxo (pruimen)
-Neem de tijd voor de stoelgang.
-Bij sommige mensen helpt het ook als ze zich aanwennen dagelijks op dezelfde tijd naar het toilet te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken je eet patroon niet, maar vermijdt scherp eten !!
zoals, Sambal, scherpe curry, überhaubt scherpe sauzen.
Eet vooral geen PAPRIKA !!
Sperti zalf kan erg verlichtend werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer meer water te drinken.
1,5 tot 2 liter op een dag.
Bel daarnaast even je huisarts en vraag of je evt. magnesium hydroxide kauwtablet mag hebben.
Dit houd meer vocht vast in je dikke darm, daardoor blijf je ontlasting soepeler en je aambeien zullen snel verdwenen zijn.
Aambeien ontstaat door te harde ontlasting, waardoor je te hard moet persen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VIA:http://www.menselijk-lichaam.com/veel-voorkomende-ziekten/aambeien

Geneesmiddelen die door een drogisterij worden verkocht kunnen aambeien niet genezen, maar helpen wel het ongemak te verlichten. Anesthetische crèmes en zalven beperken de jeuk en het branderige gevoel, maar moeten met mate gebruikt worden. Uitwendige pijnstillers verlichten de pijn en de jeuk en zorgen voor een verkoelend en kalmerend gevoel. Beschermende crèmes verlichten de jeuk door de oppervlakkige irritatie te verminderen. Zitbaden en warme, vochtige compressen kunnen ook het ongemak verlichten. Hydrocortisoncrèmes verlichten de ontsteking en de bloedtoevoer naar de plekken waar aambeien zitten en verlichten de jeuk.