Ik heb bultjes bij me vagina, wat kan ik hier tegen doen?

Ik heb rode bultjes bij me vagina. Elke keer als ik lang loop begint het ontzettend te jeuken, als ik kleine stukjes loop of zit niet. Er kwam eergister ook geel/wit spul uit, nog nooit gehad. Ook bloedde 1 bultje, en op een ander zat geelachtig korstje. Ik durf alleen niet naar de dokter ermee.. Dus vroeg me af of iemand hier weet wat het kan zijn en wat ik er tegen kan doen.. Gewoon iets halen zonder dat ik een papiertje van de dokter moet hebben.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb ook geen sex gehad. jaar geleden met een meisje naakt tegen elkaar aangelegen, maar voor de rest niks bijzonders of echt sex gehad..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheer jij je veel daar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet veel, 1 keer in de paar maanden ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmhm dan weet ik het ook niet.. Ik heb namelijk vaak bultjes van het scheren en die kunnen gaan ontsteken.. Maar dat is bij jou zo te horen niet het geval. Ik snap dat je het genânt vinden, maar ik zou je toch echt de dokter aanbevelen! Die zijn wel wat gewend. Of vraag om een vrouwelijke dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees er hier meer over:
http://www.medischforum.nl/onderwerp/25708

Antwoorden (5)

Als jij je daar scheert, ontstaan er altijd rode bultjes, die ook kunnen gaan jeuken. Daar hebben bijna alle scherende vrouwen last van. Zorg er dan in elk geval voor dat je voortaan met voldoende scheerschuim scheert, en niet aan de bultjes gaat krabben!

Als het kleine bultjes zijn met een wit kopje, kunnen het ook gewoon puistjes zijn. Dan is er niets aan de hand.

Als je blijft twijfelen, of je blijft er last van hebben, zou ik toch naar de huisarts gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
als je je niet scheert, weet ik op dit moment even niet wat het kan zijn. Dan zou ik zeker naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet naarje eigen huisarts durft zou ik naar het GGZ gaan, op de onderstaande ite kan je een adres bij jou in de buurt vinden:
http://www.soaaids.nl/soa/testen_op_soas/adressen_voor_testen

Ik doel nietop het feit dat het perse een SOA hoeft te zijn, maar een art kan je ook iets voiorschrijven of tips geven voor de gevoeligheid na het scheren etc.

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien is dit topic iets voor je, hier staat ook iets op over een allergie na het eten van champignons of een schimmelinfectie.

http://forum.viva.nl/forum/list_message/2850756

Maar ik zou me niet al te druk maken en gewoon die telefoon pakken maandag en een afspraak met een arts maken, als het een infectie is dan kom je er met een klein kuurtje zo vanaf :). Je zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GGZ ? Dat is de Geestelijke Gezondheids Zorg :p Ik denk dat je de GGD bedoeld? Daarbij wordt een soa ook gewoon getest door de dokter.
Je wilt je huisarts niet raadplegen..waarom eigenlijk niet?

Vind je het genant of zo omdat die jeuk op die bepaalde plaats zit?

Het beste advies dat ik jou echter kan geven is toch..je arts te vragen of hij/zij je er iets voor kan geven.

Ik vermoed wel dat het niet om echt een ernstige aandoening gaat..maar ik ben geen arts, hè.

Omdat je gedurende grotere afstanden last van jeuk gaat krijgen, denk ik dat het wellicht je kleding of misschien wel een bepaalde stof IN je kleding is die je huid irriteert.

Vrees maar niet, hoor: Een arts ziet wel vaker de intieme delen van de mensen..dat hoort nu eenmaal bij zijn/haar beroep.

Misschien weet je niet hoe je ermee aan moet komen bij je dokter? Daarvoor wil ik je wel een kleine leidraad geven:

Dokter ik zit ergens mee..en ik vind het heel moeilijk erover te praten. Maar ik heb last van hevig jeukende bultjes om en nabij de schaamstreek.

Één van die bultjes bloedde onlangs nog terwijl op een ander bultje een geelachtig korstje zat/zit.

Ik vermoed zelf dat mijn huid daar allergisch op mijn kleding reageert..maar weten doe ik dat niet..vandaar dat ik uw hulp inroep.

Wilt U mij tegen die vreselijke jeuk iets voorschrijven, want ik word daar gek van.

En tenslotte nog even dit tegen jou:

Als je het helemaal niet durft te zeggen..maak dan vooraf thuis een briefje, vertel daarin wat je probleem is en overhandig dat briefje aan je arts.

Veel succes, hoor!

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan goed zijn dat het verstopte talgkliertjes zijn, vergelijkbaar met puistjes elders op je huid. Die kunnen ontstoken raken, flink irriteren en er kan wat rommel uit komen.
Als je je scheert of anderszins onthaart, zou ik daar een tijdje mee stoppen, want dat kan de huid verder irriteren.
Alleen wassen met water.
Maak je je zorgen, ga dan toch even naar de dokter - het kan wel even vervelend zijn om ernaar te laten kijken, maar dat scheelt misschien een hoop onnodig gepieker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is de meest voor de hand liggende probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ denk ik ook
Als je jezelf scheert, gebruik dan daarna after shave lotion van de Hema.. goedkoop en werkt prima!
Bultjes zullen echt zienderogen minder worden, en vrijwel jeukvrij..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Joh, dat brand!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor dat brand helemaal niet, je voelt er niks van, het is alleen een beetje koud bij het erop smeren..!! Ik gebruik het zelf al jaaaaren, het is goedkoop en het helpt!