Omdat ze niet weten, dat dat juist fout is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om geen vlekken te maken ? :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger, zo'n jaar of 40 geleden, moest je juist achterover met je hoofd. Dat is bij veel mensen nog blijven hangen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook 40 jaar geleden wisten ze al dat het verkeerd was.
omdat dat verteld is door hun ouders en nooit hebben uitgezocht of dit klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dit vraagt aan veel mensen
zeggen ze allemaal achterover zitten.
Dat was vroeger heel normaal,je leerde
het zelfs op ehbo.
maar de laatste(denk 10 jaar) tijd is dat helemaal
veranderd,zo als zo veel dingen,vroeger als je
een maagzweer had, was het veelal spanning,
en nu is het een bacterie.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat je achterover zou moeten zitten bij een bloedneus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeker al 30 jaar zo. Ik heb toen een EHBO cursus gevolgd en toen werd al geleerd om voorover te zitten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is al veel langer zo.
burgos
12 jaar geleden
o.k
Mensen die dat advieseren hebben het echt fout!!!Het NHG advies is tegenwoordig om jij een beetje voorover te gaan zitten in schrijvershouding.Als je achter over gaat zitten loopt het bloed in je keelholte en slik je het je het automatisch ook door ,waardoor de kans op misselijk worden en braken toe neemt.
Het beste is om eerst 1 of 2 keer je neus flink te snuiten,dan onder het neusbeen je neus dicht knijpen en dus licht voorover gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd eerst snuiten en dan voorover laten zitten en bij blijvend bloeden nog 2 x herhalen en bij geen effect naar de huisarts.
Inderdaad ouderwets. Zelfde als dat ze nu aan het bekijken zijn mensen juist GEEN hartmassage te geven bij hartstilstand... Je lichaam schakeld zichzelf nl. uit als er zoiets gebeurt en hartmassage zou dit tegen gaan....

We krijgen voortdurend nieuwe inzichten. Gewoon de laatste aanhouden, geeft over het algemeen beste resultaat ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens nog niet officieel hoor dat van die hartmassage...
Het is dan trouwens de bedoeling dat het hart pas weer op gang gebracht wordt in een gecontroleerde omgeving (ziekenhuis/ambulance)
12 jaar geleden
Ben al een dagje ouder (leeftijdsgroep MAX kijkers) en weet niet beter of men moet het hoofd ligt voorover buigen in dien men een neusbloeding heeft (had als kind vaak bloedneuzen).

Het misverstand van het achterover houden van het hoofd bij een neusbloeding komt van het feit dat men bij een bloeding het getroffen lichaamsdeel hoog moet houden om zo de druk op de bloedvaten te verlagen, echter de neus zit al boven het hart en hoeft daarom niet hoog gehouden te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zeggen ze dit omdat ze niet beter weten. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand expres een fout advies hierover zou geven. Het zal dus zeker niet zijn om iemand te pesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar! bij een bloedneus moet je voorover zitten en je neus dichtknijpen net boven de neus vleugels (dat heet de schrijvershouding)tien min lang, dan stolt het bloed in de neus en stroomt het niet meer.
anders stroomt het bloed je keel in en wordt je ziek.

TEEHEE