Wat te doen tegen spierpijn in de kuiten?

Ik heb vaak last van spierpijn in mijn kuiten (komt omdat ik te korte Achilles pezen heb) hierdoor kan ik lastig in slaap komen....
Hebben jullie tips wat ik kan doen als ik spierpijn heb? Thee drinken of wat dan ook :p

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

Spierpijn is spierpijn als je het al hebt kan je er volgens mij niet egt iets tegen doen, maar van tevoren strekken helpt bij mij wel altijd om spierpijn minder erg te maken doe dit meestal voor & na een training misschien helpt het ook bij jouw! Je hebt ook die zalf van de reclame als het goed is word het dan ook minder erg! Hoop dat het helpt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vriendin van mij heeft van haar huisarts pilletjes gekregen voor het spierpijn. Ik weet alleen niet hoe dat heet.
Vraag je huisarts misshien schrijft hij/zij die wel voor.

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 dingen- magnesium pilletjes slikken
En strekken door met de bal van je voet op bv een traptree te gaan staan en je hakken laten hangen... En zo een beetje veren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je eens overleggen met een Fysiotherapeut,en wat oefeningen krijgen om je pees wat op te rekken.Verder zorgen dat je benen lekker warm zijn en regelmatig bewegen.Als je eenmaal kramp hebt kun je proberen voorzichtig je kuit wat te masseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook regelmatig spierpijn in de kuit, en dit is hoe ik dan oprek:
Zet de voorvoet (voorste helft vd voet) tegen op een verhoging. Een haltergewicht of dik boek werken uitstekend. Je hak staat dus een stukje lager om in balans te blijven.

Let op, je doet dit met 1 voet tegelijk.

Vervolgens leun je met je bovenlijf naar vore, totdat je spanning voelt op je kuit. Je moet allen spanning voelen, ga niet te ver, en doe het ook niet te snel. Als je het te snel doet en zeker met spierpijn kun je een spier scheuren. Doe dit een paar minuutjes, om en om, en het zou tenminste af moeten zakken.