Wat merk je aan je hartslag bij een hart infarct?

Ik bedoel gaat je hart sneller slaan of langzamer of blijft hij gewoon? Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

De meest voorkomende klachten bij een hartinfarct zijn:
•beklemmende, drukkende of benauwende pijn midden op de borst of iets naar links
•uitstralende pijn naar onderkaak, armen of rug
•de pijn duurt ook in rust langer dan 5 minuten
•medicijnen (nitraten) helpen onvoldoende
•zweten, misselijkheid, onrustig gevoel of angst

Voorafgaand aan het infarct kun je soms last hebben van
•kortademigheid
•ongewone moeheid
•slecht slapen

Pas na het infarct kunnen er hartritmestoornissen optreden en word je bewaakt zodat ze in kunnen grijpen als het fout gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bovenstaand antwoord is natuurlijk helemaal juist.

Voor de volledigheid wil ik nog wel even toevoegen dat de symptomen van een paniekaanval voor een groot deel overeenkomen met de symptomen van een hartinfarct.

Wanneer je dergelijke symptomen ervaart, hoeft het dus zeker niet noodzakelijk zo te zijn dat je een hartinfarct hebt maar kan het ook een paniekaanval zijn.

Paniekaanvallen en paniekstoornis kunnen heel goed behandeld worden door een psycholoog.

Mocht je je zorgen maken over je eigen risico op een hartinfarct: voor het 35-ste levensjaar is een hartinfarct zeer zeldzaam.