Kan ik skiën met een verzwikte enkel tegen het gescheurde aan?

Ik heb vorige week mijn enkel verzwikt en het werd erg dik, nu valt het al wel wat mee en heb mijn skischoenen al aangepast. Ze passen wel maar knellen wel erg bij mijn enkel en na een tijdje gaan ze zeer doen. kan ik hier iets aan doen, vette watten of goed intapen ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (5)

geen annuleringsverzekering?
Lijkt me niet verstandig om deze pijn te negeren
Hoe weet je dat het "tegen het gescheurde aan" is?
Is dan gaan skiën het risico waard?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben naar de fysiotherapeut geweest en die heeft gezegd dat hij behoorlijk verzwikt is en tegen het scheuren aan zat.
Ik neem aan dat je niet dagelijks skiet.
Dit betekent dat je enkels niet zijn ingesteld op deze sport.
Nu gaan skien met een ernstig verzwikte enkel is dan vragen om moeilijkheden: De kans dat je zwakke enkel bij een onverwachte beweging scheurt is behoorlijk groot.

Intapen:
Zelfs zonder te gaan skien moet je goed uitkijken met een ernstig verzwikte enkel: Dan helpt intapen wel tegen onverwachte stootjes. Maar intappen helpt echt niet wanneer je het lot gaat tarten door te gaan skien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik ff niet doen,die verzwikte enkel is
nog niet stabiel genoeg joh.
Dan ga je die risico,s toch niet lopen.
Stel er gaat echt wat mis, zit je straks
maanden op je stoel en kan je geen kant
op, nu is het van afstand moeilijk te,
beoordelen ,daarom zou ik in iedergeval
bij de dokter langs gaan.
Maar in iedergeval niet op eigen houtje
gaan skien.
12 jaar geleden
Het alom bekende doktersadvies bij een verzwikte enkel is: rust. Voorzichtig met lopen en vooral niet overbelasten. Het antwoord op jouw vraag is dus simpel: nee.

Nou ja, het kán wel - als jij dat persé wilt.
Maar het zou wel echt ontzettend dom zijn om te doen. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uit onderzoek blijkt dat je in deze situatie het best wel kan gaan en dan je scharrel elke avond een massage moet geven, hem die ene foto sturen. en een nieuw sexy setje moet kopen! volg dit recept precies op en alles komt goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahahahahahaahahahahaahahahahahaahahahahahahahaaha hoi vince
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha hierzo, heb je iig één positief advies!
moet je je er wel echt aan houden he!