verdoofd gevoel in gezicht, is dit hyperventilatie?

Jillielovee (13)
Ik heb sinds een paar uur last van een doof gevoel in mijn gezicht eerst was het rond mijn mond en nu mijn neus, kan dit een teken zijn van hyperventilatie want ik heb hier regelmatig last van maar normaal nooit last van een doof gevoel in mijn gezicht.

Soms wel in mijn vingers of armen en voeten..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.4K

Het beste antwoord

Bij hyperventilatie zie je vooral vaak tintelingen en een doof gevoel rondom de mond. Precies wat jij beschrijft dus. Dus ja: het kan heel goed komen door hyperventilatie.

Als je gezicht aan één kant doof is en naar beneden hangt, en aan de andere kant helemaal normaal is, dan denk je eerder aan iets neurologisch. Maar juist tintelingen rondom de mond, passen helemaal in het plaatje bij hyperventilatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is echt zo'n doof gevoel rond de mond. Mijn gezicht doe niet meer of minder pijn langs de ene kant of de andere, het gaat al iets beter nu dus misschien was het idd een paniekaanval. Morgen toch maar even checken bij de dokter (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bezoekje aan de arts kan nooit kwaad, zeker niet als je regelmatig last hebt van hyperventilatie: misschien kan hij/zij je doorverwijzen naar een therapeut die je kan helpen je ademhaling onder controle te krijgen. Maar over deze doofheid en tintelingen hoef je je niet zo druk te maken hoor, want dat hoort dus inderdaad bij de hyperventilatie.

Andere antwoorden (3)

Nee,in principe niet want het is een gevoel waar bij je je moe voelt en duizelig.het kan zijn dat je je niet prettig voelt of tekort aan voedsel komt.maar maak je je er niet druk om. Groetjes(professioneel gezien)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu ga ik me nog meer zorgen maken denk ik :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeeh hyperventilatie hoef je niet perse moe en duizelig van te zijn. Je kan vanalles voelen, van hartklachten tot stikgevoelens. Het gaat erom dat je verkeerd ademhaalt, en er teveel zuurstof in je bloed komt:)
Ja dat kan,Als ik hyper is mijn hele
gezicht doof.
Ook mijn handen hebben dat als ik in de stress
schiet,als je hyperventileert raakt je lichaam
zo van slag dat je allerlei bij verschijnselen
krijgt.
Na afloop ben ik ook verschrikkelijk moe.
Nu ben ik hier voor naar de h.a geweest
en daar heb ik een pilletje gekregen.
Ik moet zeggen, het is de helft minder.
Moet je ook doen joh,alleen er over praten
geeft al rust.
Het beste
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
echt naar de dokter hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa ik ben pas een paar weken geleden geweest, ik had ook pilletjes maar heb moeten afbouwen maar ik ga toch nog eens met hem praten want nu heb ik het weer zitten. Bedankt voor je reactie!
Ja dit hoort zeker bij hyperventilatie. Bij mij gingen dan ook altijd me vingen toppen tintelen en me voeten.

Succes ermee! :)