Als ik op een koude wc bril ga zitten dan doet plassen pijn is dit erg?

Ik heb vaak blaas ontstekingen gehad en dit voelt dan het zelfde. Wij hebben een erg koude wc. Als ik in de badkamer ga plassen daar is verwarming dan heb ik geen last.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk kun je niet goed ontspannen door de kou, waardoor je bekkenbodem zich niet goed kan ontspannen, je blaas misschien zelfs wat verkrampt, en het plassen pijn doet. Op zich niet ernstig en vooral vervelend, maar als je vaak blaasontstekingen hebt, zou dat o.a. kunnen komen doordat je in die situaties waar je niet voldoende kunt ontspannen, niet goed je hele blaas leegplast. Langdurig achterblijvende urine is een kweekvijver voor bacterieën, en zo heb je snel een nieuwe infectie te pakken.

Ik zou zeggen: plas in een wat warmere omgeving waar dat kan. Het zal niet altijd lukken, maar één of twee keer niet goed leegplassen op een dag geeft ook al een stuk minder risico dat nooit goed leegplassen, dus alle keren dat je wél uitplast, zijn al beter. Overigens weet ik natuurlijk niet zeker of dit ook is wat er aan de hand is, maar sowieso lijkt het me het prettigst om te plassen op een plek waar het geen pijn doet, en in jouw geval is dat thuis in elk geval de badkamer.