Is zachte ontlasting Diarree ?

dus niet waterachtig maar gewoon losse zachte ontlasting dat niet normaal is aan een normale ontlasting

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Meestal zachte ontlasting is niet symptoom van diarree want diarree is waterige ontlasting veel keer per dag en u moet geen groente eten vooral wortel en salad en u moet veel yoghurt eten en als het bestendigt , constuleer uw huisarts voor medicijnen krijgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Er zijn veel redenen voor zachte ontlasting bv veel water drinken of veel groentes eten of mischien het is niet door voedsel eten maar door buikgriep . In het eerste eet niet veel groente en drink niet te veel water en eet veel yoghurt en als het is niet verbeterd zijn daarna constreer uw huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee. Het is wel een teken dat er iets niet goed is of was in je darmen, maar dat komt meestal vanzelf weer goed. Pas als het waterig is en je de drang om het kwijt te raken niet kunt tegenhouden dan is het diarree.
Amadea
12 jaar geleden
Niet echt, diarree heb je pas als je echt naar het wc moet lopen, krampen in de buik hebt of zelf moet overgeven.

Eens zachter naar de wc gaan is geen diarree. Door ons Westers dieet zijn wij harde ''kakkers'' maar af en toe gaan we ook eens zacht naar het groot toilet.

Ik definieer diarree als bronskleurige,slappe en enorm stinkende uitwerpselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diarree is waterige, dunne ontlasting die vaker komt dan gewone ontlasting. Na een of twee dagen is diarree meestal over, maar het kan soms ook langer duren. Diarree kan buikkrampen veroorzaken.

Toegevoegd na 47 seconden:
het komt vaker, daarmee bedoelen ze hier, dat je dus snel naar de wc moet lopen wil je het niet in je onderbroek hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zachte ontlasting is niet per definitie diarree.

Diarree gaat gepaard met de nood om dringend naar het toilet te gaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diarree

Dit hoeft niet te gelden voor zachte ontlasting.

"De hardheid van ontlasting wordt bepaald door de hoeveelheid water die er in de darm aan onttrokken kan worden. Wanneer de ontlasting lang in de darm blijft, kan er veel vocht onttrokken worden, waardoor de ontlasting hard en keutelig wordt. Wanneer de darm weinig tijd krijgt om voldoende vocht te onttrekken, wordt de ontlasting zacht en diarreeachtig.

Gezonde ontlasting hoort een aaneengesloten worst te zijn, dus niet keutelig of een serie losse worstjes."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontlasting#Consistentie_.28hard.2C_zacht.2C_waterig.29
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor dat is geen diaree.
Weet je het kan per dag verschillen
hoe je ontlasting er uit ziet.
Het ligt er maar net aan wat je eet.
Je zal van iets met uien meer last
hebben dan een aardappel en een
worteltje.
Kijk ren je achter elkaar naar de w.c
dan is het een ander verhaal.