Last van zeurende knieen?

Ik heb tijdens de winter last van zeurende knieen. Ze doen snel zeer. Het is geen enorme pijn maar prettig anders. Ze voelen vast aan en zeker niet als soepele gewrichten. Iemand ervaring? Ojaaa groeipijnen zijn het niet ben 21.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Vochtig en koud weer (met name vochtig) kan een behoorlijke invloed hebben op je gewrichten, met name als deze gevoelig zijn. Dan kan door bijv. reuma komen (zoals bij mij het geval is, heb er toevallig erg veel last van vandaag door het weer), maar ook als je bijvoorbeeld door een andere reden zwakke/gevoelige gewrichten (in dit geval je knieën) hebt. Een oude blessure... etc.

Probeer ondanks de stijfheid juist in beweging te blijven, en neem desnoods eens een lekker warm bad? Als je het niet vertrouwd kun je ook eens naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Normaal gesproken zal ik denken.. misschien vocht in de knieen , want dat had ik ook vaak en gaf dezelfde klachten.
Maar...jij hebt het alleen s,winters, dan moet het dus iets anders zijn.
Ga wel naar je huisarts, want je bent veel te jong om nu al iets aan je knieen te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou best kunnen dat het van de kou en vocht komt.
Je zou er arnica op kunnen smeren dat wil nog wel
eens helpen,overal verkrijgbaar is ook ideaal voor
kneuzingen .
Wat je ook kan proberen,zijn van die warme watten,
dat geeft een lekker warm gevoel.
Succes en het beste.