Wat helpt er tegen een beknelde spier tussen je ribben?

Heb inmiddels al 3,5 maand last van een spier dat bekneld is geraakt tussen m'n ribben.. Manuele therapie, pijnstillers (tramadol, artrotec, zetpillen, paracetamol en ibruprofen), fysiotherapie en regelmatig warm houden dmv warm water en kruik helpen niet meer.. Iemand nog suggesties??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Lacnes of Pocnes. Google even en wellicht herken je iets. Heeft jaren geduurd voordat ik erachter kwam.

Antwoorden (3)

Naar de dokter gaan? Ik wist trouwens niet dat er spieren tussen je ribben zaten 0.o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je toch echt aangeven dat het niet zo verder kan gaan. Het zou een speciaal geval kunnen zijn en dokters zijn noch altijd de mensen met het meeste verstand ervan.
Ditzelfde probleem heb ik ook gehad.... en niks hielp.
Het is bij mij spontaan overgegaan. De pijn werd na maanden opeens steeds ietsje minder. Het heeft heel lang geduurd al met al.
Probeer veel en bewust met de buik adem te halen. Dat klinkt misschien raar, maar als je laag ademt, dan belast je de ribben en dus je beknelde spiertje minder. Bij pijn ga je vaak hoog en onregelmatiger ademen.
Onderstaand info over de ademhaling:
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/bewegen/24103/de-beste-techniek-bij-ademhalen

Ik wens je heel veel sterkte!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij gebeurt dit regelmatig. bij mij helpt het als ik mijzelf lang uitstrek, en dan rondjes draai met mijn heup. klinkt misschien raar, maar bij mij helpt het iedere keer weer.