Ik voel me slap en misselijk, had toenstraks in rust een hartslag van 96 per minuut. Wat kan dit zijn, en wat te doen om me NU beter te voelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had je dat nou toen of straks, want dan moet het nog komen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allebei, toen & (wanneer ik het postte) straks. Jammer he :\

Antwoorden (5)

Heb je veel suikers op vandaag, of energiedrink of koffie? Dan het daar wel aan liggen.

Eet iets suikerrijks en vezelrijk. Een appel ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een slokje koffie op..verder niet veel suikers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je veel suikers op? Eet meer suikers... spannende theorie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theorie?
Als hij vandaag veel suikers op had, kon het dat zijn bloedsuikerspiegel een boost heeft gehad. Enkelvoudige suikers zijn snelle suikers, die maar heel kort energie geven. Als die uitgewerkt zijn, krijg je een dip in je bloedsuikerspiegel, en kun je je heel slap en moe voelen. Dan eet je best weer suikers om je bloedsuikerspiegel terug op peil te brengen. Best geen geraffineerde suikers, maar een appel ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een zij..maar dat terzijde, broeder bedoeld dat je jezelf tegenspreekt. Eerst zeg je dat het eraan kan liggen dat ik teveel suiker op heb (koffie/energydrink ed) maar daarnaast zeg je ook dat ik iets met suiker moet eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan, door grote hoeveelheden suiker, dat je bloedsuiker eerst piekt en daarna daalt. Door de daling, oorzaak: suiker eten, voel je je slap. Bloedsuiker moet dus terug omhoog. Bijgevolg: suikers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ lievevrouwe: als je dan weer suikers eet gaat je bloedsuiker weer pieken. betere oplossing is trage koolhydraten, bruine boterham ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht trage suikers, zelf neem ik altijd een appel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer volgende keer maar eens een boterham. in appels zit best veel suiker. trouwens ook geen trage suiker maar fruitsuikers(fructose) dat is bijna hetzelfde als zo'n suikertablet dat diabeten wordt aangeraden bij een hypo!
Je moet niet meer zelf je hartslag meten. Daar stijgt hij alleen maar van. 96 is hoog maar niet zorgwekkend. Ik weet niet wat je gegeten hebt. Mischien te weinig . Als je soep in huis hebt, pak dat dan. Anders thee en probeer te ontspannen. Pak naast thee dan een crackertje of wat yoghurt. Op het moment dat je misselijk bent, kan je ademen door je neus, dat wil wel helpen. Maar nogmaals je hartslag niet meer meten, dat maakt je alleen maar ongerust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet toch op de een of andere manier te weten komen wat mijn hartslag is? Als je het bij de dokter laat doen ben je zenuwachtig of nerveus, daar stijgt hij ook alleen maar van. Maar ik voelde mn hard best snel kloppen, daarom ben ik gaan voelen en tellen, niet zomaar uit het niets.
Toch bedankt voor de tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is niet nodig. Het is namelijk heel moeilijk om zelf je hartslag te meten. Je bent dan ook gespannen en ken je de techniek wel goed? Als je misselijk en slap bent is het niet zo relevant om te denken dat je iets aan je hart hebt. Mocht je daar aan twijfelen, maak dan eens een afspraak om met je huisarts te praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft ook niet iets aan mn hart te zijn hoor, kan ook mn schildklier zijn. Ik heb niet gezegd dat is het vermoeden had dat dit mijn hart is, het is wel relevant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hoge hartslag heeft te maken met je hart e.d je kan door middel van je hartslag meten, niet weten hoe het met je schiltklier er aan toe gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf je hartslag meten is zelden relevant. Je móet namelijk niet alleen goed kunnen meten, maar ook je meting kunnen interpreteren. Anders krijg je situaties waarin een willekeurig forum om raad wordt gevraagt. Elke oude schoonmoeder, dronken puber en nare bemoeial geeft zijn mening en je bent geen steek verder. Als je je veel zorgen maakt: ga naar een dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
broeder, dankjewel. Zie mijn nieuwe vraag over de dokter haha. Ik ben verhuisd en naar de dokter gaan in mijn oude woonplaats is er niet echt bij (het kán wel, alleen met werk erg lastig) dus dat eerst regelen, dan naar de dokter voor een ''check''.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@platje, er zijn veel oorzaken voor een hoge hartslag, het komt idd van het hart af, maar kan hele andere oorzaak hebben dan 'iets' aan het hart hebben.
Een te snelwerkende schildklier kan idd de hartslag verhogen, maar bij een verhoogde hartslag gelijk aan een snelwerkende schildklier denken is weer wat ver gezocht.
Ben het wel met je eens, als je geen idee hebt van wat je aan een hartslag kan voelen is het nutteloos dit te doen, omdat het veel onterechte onrust kan geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ytje: ik heb wel een vraag langs zien komen over inschrijven bij een huisarts... lastig altijd dat verhuizen. Ik was het zelf ook vergeten. daar kom je dan een jaar later achter als je ff naar de dokter wilt. in spoedeisende gevallen doen ze daar geloof ik minder lastig over;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ broeder, dit is de eerste keer dat ik verhuisd ben haha, dus 1x goed alles regelen, en het is klaar. Tegenwoordig MOET je een dokter hebben in de buurt, want mijn huidige dokter komt écht niet even 25 km hierheen gereden als ik doodziek thuis lig en niet naar de praktijk kan komen.
Dat is een van de redenen.
een sporter heeft een hartslag van 60-80, tot 90 is het normale gemiddelde, voor iemand met een matige conditie is onder de 100 normaal. je geeft weinig informatie, heb je wel goed gegeten, beweeg je wel genoeg, eet je wel goed. drink je alcohol, energiedrankjes of red bull, rook je, hoe oud ben je? om je nu beter te voelen/ eet een volkoren boterham emt een glas melk en maak een stevige wandeling van minstens een half uur. '
maar de enige die je het beste kan beoordelen blijft toch een dokter natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk komt het door de combinatie van koffie en roken (jouw reacties). De nicotine en cafeïne samen hebben je hartslag verhoogt. Misschien had je dan ook nog niet gegeten. Dan wordt je van koffie en roken slap en misselijk....
Met een hartige hap zal je je snel beter voelen. (en minder koffie en sigaretten natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het niet, aangezien ik vroeger constant rookte en constant cola (cafeïne) dronk. Nu rook is af en toe eens (vanaf nu dus gewoon niet meer..) en nam 1 slokje koffie..(de eerste ''symptomen'' waren toen al bezig) Toen was ik beetje koud-zweet zeg maar, toch benauwd, misselijk ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik met interpreteren. Roken verhoogt je hartslag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik had er verder eigenlijk nooit last van..is er misschien (heel lomp gezegd) een verband met mijn overgewicht? (geen morbide)?
Dat je dan sneller hartkloppingen krijgt?
Ik zou in bad gaan met een kopje thee heel ontspannend gaan doen en dan lekker slapen.
Slaap lekkeren bedank me later maar.