Wat te doen aan koude voeten?

Snachts als ik in bed lig heb ik altijd last van ijskoude voeten en kan daardoor niet in slaap vallen dus draag ik sokken. Dan nog duurt het altijd heel lang voordat m'n voeten warmer worden en ik in slaap val. Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (9)

Je zou een warme waterkruik kunnen gebruiken en deze in een oude sok doek doen, is heerlijk warm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een paar magnetronsloffen (google het maar eens) aanschaffen. Dan stap je in ieder geval niet met koude voeten je bed in, als je teminste een magnetron hebt.Een koud bed met koude voeten warmt lastig op. Ik weet er alles van. Een tijdje (bijv. 2 minuten) op je voeteneinde gaan zitten of liggen (dus met je hoofd/rug gaan liggen waar normaal je voeten liggen) helpt ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar maar waar : een muts opdoen, de warmte komt namelijk vanuit je hoofd ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een electricekussen dat is een klein dekentje lekker aan je voeteneind in bed plaatsen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een elektrische deken kopen, die zowel een lichaamsdelen heeft en een voetgedeelte. Een half uurtje voor je naar bed gaat alleen het voetgedeelte aanzetten en je voeten zijn zo warm als je naar bed gaat ;) het is wel een van de duurdere oplossingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*lichaamsdeel
Wisselbaden nemen...2 teiltjes, 1 met lekker warm water en een met beetje koud water...je voeten daar omstebeurt in, sluit af met het warme, wrijf goed droog en ga je bed in.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je dan toch nog sokken aan doet...die moeten wel heel ruim zitten,want knellende maken je voeten weer koud.
Leg ze eventueel even op de verwarming.
Ik vind dan fleece sokken het prettigst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als toevoeging op andere antwoorden, zorg dat je voeten warm zijn voordat je je bed in gaat en ik trek van die spaanse sloffen aan. Ook als ik al ijskoude voeten heb, helpen deze het beste.
12 jaar geleden
Een kersenpittenkussentje, warm uit de magnetron, is ook erg prettig. Het maakt niet alleen je voeten warm, maar ook het gedeelte van je bed waar je je voeten neer gaat leggen. Leg het in je bed aan het voeteneind, voordat je je tanden gaat poetsen e.d. Als je dan in bed stapt, is je bed al heerlijk warm. Dit is minder gevaarlijk dan een kruik met heet water en het is een goedkope oplossing.

Toegevoegd na 1 minuut:
En voor het naar bed gaan een lekkere warme douche nemen, helpt alvast om je voeten op temperatuur te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou je voeten kunnen voorverwarmen met een (Koozzzi) elektrisch verwarmbare voetenwarmer, dan blijven ze vast lekker warm tot je in slaap valt. (Vandaag 22 euro bij Mediamarkt online.)