Mijun zoon heeft afgelopen zaterdag veel te veel gedronken. Hij is er nu (dinsdagavond) nog steeds beroerd van. Kan een kater zolang duren?

Ik heb hem al op z'n donder gegeven maar hij heeft zijn lesje nu wel geleerd, denk ik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dat kan zeker. Athans ik heb dat ook eens gehad. Zeker als je niet gewend bent om te drinken, kan je lichaam behoorlijk van slag zijn na zo'n aanval. Mocht hij morgen nog beroerd zijn zou ik toch even de huisarts bellen. Zorg verder dat hij voldoende drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg verder dat hij voldoende drinkt. :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja :D dacht ik ook onmiddellijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was al bang dat ik daar reacties op kreeg.....:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@platje Geeft niet ik vind hem best komisch:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord is natuurlijk wel correct. Na een dag is de alcohol wel door je lever verwerkt, maar de kater is meer dan alleen de alcohol vergiftiging. Cellen raken ontregeld en je kan hier best beroerd van zijn. De vraag geeft al aan hoe erg het kan zijn als jongeren te veel alcohol gebruiken. Een zeer zorgelijke situatie.

Andere antwoorden (4)

3 dagen is wel heel erg lang voor een kater. Het zou ook kunnen zijn dat hij er een griepje bij heeft. Als je het niet vertrouwd -> go see the doctor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeer bij de dokter. Dit kan ook alcoholvergiftiging zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanwaar die minnen?
esth0r
12 jaar geleden
alcoholvergiftiging is een accuute aandoening, mensen worden in zo'n geval eerst misselijk en gaan braken (dat doet het lichaam om niet nog meer alcohol op te nemen) mocht er al te veel alcohol opgenomen zijn door het lichaam dan raakt de 'patient' bewusteloos of nog erger, in coma. als hij 3 dagen later nog ziek zwak en misselijk is dan heeft dat dus niks te maken met alcoholvergiftiging.
Nee, een kater duurt normaal niet zo lang.
Ik wil je niet ongerust maken, maar je weet maar nooit: als je zoon alcohol met drugs heeft gecombineerd dan kan dit soms lang doorwerken.

Het opkomen van het effect van alcohol duurt na blowen iets langer. Daardoor drinkt men soms meer dan men kan hebben. Je bent dan dubbel onder invloed. Daardoor vergroot de kans op misselijkheid en hoofdpijn, en kan het dagen duren voor je lichaam alle stoffen heeft verwerkt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er ook aan wat hij heeft gedronken .
Als het alleen bier was dan had het al over moeten zijn .
Maar als het wijn was en vooral die goedkope wijnsoorten of iets dergelijks dan kan hij wel er 4 dagen last van houden .
Bij mij was het zo dat ik iet probeerde te eten of te drinken dat ik opnieuw weer ziek werd .
Bij mij kwam het toen van die goedkope kermiswijn .