Heeft iemand ervaring met extreme maagzuur?

Het is niet dat het altijd brand, maar ik merk wel dat het maagzuur is. Ik stink heel vaak uit mijn mond en heb ook vaak een droge mond. Ook heb ik heel vaak na het eten dat ik ga zweten of het heel warm krijg. Het aller vreemdst is nog wel dat als ik red bull drink ik het het moment dat ik het doorslik METEEN erg warm krijg en mijn hoofd heel erg heet word. Heeft iemand enig idee of dit wel echt extreme maagzuur is of misschien iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Extreem veel last van je maag komt eigenlijk bijna altijd (behalve als je echt een maagzweer hebt dus laat dat eerst uitsluiten) van een fout eetpatroon.
Dat hoeft niet voor iedereen het zelfde te zijn ; sommige mensen reageren heel heftig op sterk gekruid eten, anderen op te vet eten en weer anderen op te 'zwaar' eten. Allemaal dingen waar je maag het moeilijk mee kan hebben.

De klachten die je hebt na het RedBull drinken zijn van een andere aard, en geven overduidelijk aan dat je lichaam het niet prettig vindt. Luister naar dat signaal, want is het en blijft gewoon rotzooi. Blijkbaar - afgaande op de symptomen - stijgt je bloeddruk meteen heel heftig, en dat is sowieso al iets dat je na moet laten kijken, want een dergelijk felle reactie valt niet binnen de grenzen van 'het normale'.

De problemen met je mond en je adem kunnen hetgevol zijn van maagzuur / zuurbranden, maar kan ook veel andere oorzaken hebben.

Al met al vind ik dit een mooi rijtje klachten om zeker even mee langs de huisarts te gaan, want ze vallen - nogmaals- buiten het kopje 'alledaagse kwaaltjes'. Zeker als je nog heel jong bent. Ik zou er zelfs helemaal NIET van uitgaan dat het maagzuur is, en zeker al geen vrij verkrijgbaar maar absoluut NIET onschuldig middeltje als Rennies gebruiken om te proberen de symptomen te onderdrukken, want hier moet echt eerst veel verder naar gekeken worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit klinkt niet als 'gewone' maagzuur. Ik zou toch even naar mijn huisarts gaan. Het kan van alles zijn (ik zit aan bloedsuikerspiegel te denken). Maar goed, ik ben geen arts. Waarschijnlijk is het iets waar je arts je snel vanaf kan helpen.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Ik heb er ook regelmatig last van. Heb onderzoeken gehad en het bleek daar grotendeels mee te maken. Soms spelen andere factoren ook mee maar dit is in bijna alle gevallen de hoofdoorzaak.
Klinkt als een hoop klachten maar ik zie niet veel relatie met teveel maagzuur. Slechte adem komt daar niet door en de Red Bull ervaringen zeker ook niet. Heb je vaak pijn achter het borstbeen na het eten en/of 's nachts? Ga dan eens naar je huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou inderdaad een te hoge suikerspiegel kunnen zijn, omdat je het vooral na het eten en Red Bull (suikerbom) hebt. maar ik ben ook geen arts.

Overtollig maagzuur kan het gevolg zijn van een slecht eetpatroon. Er zijn middeltjes voor die zonder recept voor enkele euro s te koop zijn zoals a.a. Rennie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter aanvulling en in reactie op de andere antwoorden probeer eens gewoon hele kleine beetjes melk te drinken als je last hebt van maagzuur.
Als ik hoor wat die red bull troep voor reactie geeft zou ik daar mee stoppen.
En zeker naar de dokter als je last blijft houden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus voor je goede antwoord.
Ik zou eens proberen een paar dagen geen cafeïne te nemen. Vergis je niet zit in erg veel producten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maagzuur krijg je omdat je slokdarm niet vastzit in je middenrif dacht ik en er daar een opening zit. Te hoge suiker, dus een hyper zou heel goed mogelijk zijn, maar dat kan enkel als je bekend bent met diabetes. Ga in elk geval naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoppen met red bull drinken. Dit is erg slecht voor je maag en je algehele gezondheid, Dat ten eerste.

Kijk dan even aan hoe het met je klachten gaat. Drink muntthee en warm water, of warme anijsmelk om klachten op een natuurlijke manier te verachten. De dokter heeft ook pillen om dit gevoel tegen te gaan ( Nexium bijvoorbeeld) en Renniet kun je zo kopen bij de drogist. maar kijk het even aan zonder redbull, een paar dagen. Blijf je de klachten houden ga dan even naar de huisarts.

Verdere dingen die je nu beter kunt vermijden zijn dingen met koolzuur in het algemeen en ook koffie is nu echt niet best. Ook kun je vette dingen nu beter even achterwege laten.