Het is een product waarin gips een hoofdbestanddeel is. Heeft dezelfde brandwerende eigenschappen als asbest maar dan een stuk gezonder....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoofdbestanddeel van die platen is Calciumsilicaat.
Daarvan zijn (nog) geen schadelijke bijwerkingen zoals van asbest bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het grootste bestandsdeel is calciumsilicaat maar er zijn ook toegevoegde stoffen die van de zelfde familie zijn als van asbest volgens iemand. Ook in hun documentatie wordt vermeld :"Calcumsilicaat " en "TOEGEVOEGDE STOFFEN "die niet gespecifieerd zijn en het is net DAAR dat het zit.
Volgens iemand is er een kristal in die identiek dezelfde kenmerken heeft als asbest.