Hoe kom je het snelste van een blaasontsteking af, zonder gelijk antibiotica te gebruiken??

Het is een beginnende blaasontsteking!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Blijf er niet te lang mee rondlopen, als de hier gegeven antwoorden niet werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze niet werken doe ik dat zeker. Vorige keer had ik een hevige blaasontsteking en nog best lang mee gelopen..te lang dus..
Ritsuka
12 jaar geleden
Sterkte in elk geval. Gebruik ook de zoekfunctie eens, er zijn ook vragen gesteld over hoe je een blaasontsteking kunt voorkomen, pas die ook toe voor een volgende keer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het eens geprobeerd om er af te komen door extra veel te gaan drinken. Klachten namen af, maar een week later had ik een nierbekkenontsteking, dus van de regen in de drup.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nja Ritsuka, ik wist dat ik er bevattelijk voor ben, maar zó bevattelijk. Ik doe altijd alles om het te voorkomen. Vergeet ik het 1 keer, of doe ik dat gewoon niet, hup, blaasontsteking.. JoseGP, dat had ik dus ook, maar toen had ik al een hevige blaasontsteking.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde hoor, ik kreeg standaard blaasontsteking na seks met mijn vriend, maakte niet uit wat ik allemaal speciaal deed om te proberen het te voorkomen.
Zelfs bij de uroloog geweest. Uiteindelijk heb ik antibiotica zeer lage dosering meegekregen als preventief middel. En nu geen last meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke. Ja nu was ik 1x vergeten na de seks naar het toilet te gaan..daardoor komt het.
De vorige keer ben ik met een natte broek bij mijn kruis (in de afwas gestaan) op de brommer naar huis gereden..
Eigen schuld dikke bult, maar toch.
Amadea
12 jaar geleden
Hier staan ook veel tips: http://www.goeievraag.nl/vraag/blaasontsteking-antibiotica.71639

Het beste antwoord

Ik zou je willen adviseren niet te lang zelf te experimenteren. Maar omdat je vraagt om hulpmiddelen om de blaasontsteking te stoppen, zou je kunnen beginnen met het slikken van flinke vitamine C-tabletten 1000 mg), bij voorkeur met toevoeging van cranberry. Je kunt deze tabletten gewoon kopen bij Kruidvat en de Hema. De zuren komen in je urine en als de blaasontsteking inderdaad beginnend en zwak is, zouden de bacteriën gedood kunnen worden door de zuren in je urine. Sterkte!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik lees net dat je vaker blaasontsteking hebt gehad. Het structureel slikken van vitamine C met cranberry kan na je genezing ervoor zorgen dat een blaasontsteking niet zo snel meer de kop opsteekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Blijf niet te lang proberen het zelf op te lossen, je kunt in het uiterste geval een nierbekkenontsteking krijgen en dat wil je ECHT niet.
Wat goed helpt is veel drinken, vooral cranberrysap helpt tegen beginnende blaasontsteking.
Zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij bestaan er ook artsen die je helpen met zulk soort dingen en die trainen je dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, 't zou best wel eens kunnen dat er artsen zijn die je hier mee helpen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het beantwoord niet mijn vraag..
Ik slik zelf cranberry capsules. Werkt echt perfect. En zorgen dat je voldoende drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter preventie, of ter genezing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik last heb van blaasontsteking slik ik de maximale dosis van 6 capsules. En anders slik ik er 2. (Je kan ze gewoon bij de drogist halen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt goed ter preventie, maar minder als je het bebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er altijd baat bij. Op zo'n moment drink ik ook altijd extra veel. Gewoon elk half uur een bekertje (op m'n werk) water. Of thuis elk uur een lekker groot glas. Ik ben echt een type om te weinig te drinken.
Heb vaker een blaasontsteking gehad, waardoor ik een ab kuur moest hebben. Een tijd geleden voelde ik het ook weer aankomen. Toen heb ik 1,5 liter water met citroen gedronken over de dag. De bacterien overleven slechter in een zure omgeving. Het heeft er mij voor gezorgd dat het niet door heeft gezet. Het was de volgende dag over. Probeer het eens. Als het de dag daarop niet over is, zal je toch naar de huisarts moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan niet zo goed tegen citroen, ik bel de huisarts wel haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh....Dat lijkt me dan geen goed plan. Morgenvroeg maar even je urine inleveren. Wel veel drinken vandaag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep, heb de dokter gebeld, morgen een afspraak en urine inleveren ;)