ik heb momenteel pijnsteken in mijn hart, wat is dit?

het gaat: boem, boem dan stopt mijn hartslag wmen krijg ik en pijnsteek en weer opnieuw: boem boem steek

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Hier is geen zinnig woord over te zeggen. Behalve dat het waarschijnlijk niets is ohooguit een milde paniekaanval.
Bel je huisartsenpost of ga naar de SEH als je je echt zorgen maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me een flinke hartritmestoornis, als het hart tijdens de steek niet klopt.
Heb je ook pijn in linkerarm of kaak?
Als de pijn snel afneemt met rust, zou ik er zeker werk van maken, alhoewel hartritmestoornissen "betrapt " moeten worden, zit je eenmaal bij de dokter, dan doet het hart het vaak weer prima.

Pijn in het hart kan ook door de maag veroorzaakt worden.
Misschien kun je noteren wat de omstandigheden zijn bij deze klachten en of daar een patroon in zit.
Dat kan mede aanwijzingen geven wat er aan de hand is.

Zie het echter niet te lang aan, het kan iets onschuldigs zijn maar van hartritmestoornissen kun je best last hebben

Ik kan me voorstellen als je de stekende pijn voelt dat je dan niet kunt voelen of je hart wel of niet klopt.

Tegenwoordig zijn er goede bloeddrukmeters te koop die ook je hartslag controleren.
Koop wel een goede.

Dus niet in paniek raken (slecht voor je hart) maar door zelfonderzoek en evt, huisarts uitzoeken wat je kwelt is wel zinvol, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een stress reactie zijn op iets maar als je alles wilt uitsluiten en zeker wil zijn dat het niets ernstigs is ga dan even langs je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan van alles zijn, maar met deze klachten zou ik zo snel mogelijk een arts raadplegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven al aangegeven is; het kan van alles zijn dus ga zo snel mogelijk naar de huisarts.

Ik had precies hetzelfde en er ontstond paniek bij mij.. Bleek het achteraf een ontstoken rib te zijn waardoor het kwam. Heb uiteindelijk antibiotica gekregen en nu is het over. Wat ik bedoel is het hoeft noet gelijk een hartkwaal te zijn.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest voorkomende oorzaak van steken die men in het hart voelt zijn vaak afkomstig uit het spijsverteringskanaal en zijn uitstralingspijnen. Ook emotionele oorzaken kunnen een oorzaak zijn voor steken in het hart, net als hyperventilatie.

Het meest verwarrend omdat de steken hierbij wel recht uit het hart lijken te komen, zijn spierpijnproblemen aan spieren die tussen de ribben en het hart liggen.

Steken die in het hart gevoeld worden zijn zelden rechtstreeks vanuit het hart afkomstig. Maar ook al zijn de oorzaken vaak onschuldig toch is een bezoek aan de huisarts bij pijn en twijfel altijd goed, al is het alleen maar om uzelf gerust te stellen.