Jazeker. Een mooi voorbeeld is morbide obesitas. Het lichaam heeft bij hele dikke mensen allang aangegeven dat het het gewicht niet meer aankan. Mensen luisteren hier niet naar, blijven eten en aankomen, en sterven vervolgens aan zwaarlijvigheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je honger of dorst heb of moet ademen en je doet dit niet ook ja.
12 jaar geleden
Zeker. Het komt wel voor dat mensen al tijden het gevoel hadden dat er iets niet helemaal in orde was met een bepaald orgaan of lichaamsdeel, maar dat ze niet naar de dokter (durven te) gaan. Als ze dan uiteindelijk toch gaan, kan het al te laat zijn omdat de ziekte in te ver gevorderd stadium is, en dan krijgen ze te horen dat ze terminaal zijn en binnen korte tijd zullen overlijden. Ik heb het vaker in m'n omgeving gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker, kijk maar eens naar Amy Winehouse. Met zo'n lichaam krijg je genoeg waarschuwingen. Doorgaan betekent afbraak van je cellen. Overigens vanavond komt haar vader op bezoek bij Paul! Nu had zij wel een excentriek leventje, maar het geldt eigenlijk voor alles. Wie veel rookt krijgt ook veel signalen en symptomen. Uren achter je pc games spelen is ook zoiets. Er zijn gevallen die dood neervallen na intensief gebruik van uren gamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker.

Op grond van internationaal onderzoek wordt geschat dat

in Nederland jaarlijks ongeveer 15-30 patiënten

met anorexia nervosa sterven.

Dat zijn mensen die niet naar hun lichaam kunnen of willen luisteren.

In de officiële doodsoorzakenstatistiek is dat niet terug te vinden omdat sterven door een eetstoornis (nog) niet als zodanig geregistreerd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.
Als je lange tijd vreemde, zeurende pijn negeert, in bijvoorbeeld je buik en je uiteindelijk beslist om toch maar naar een arts te gaan kan het te laat zijn.
Dan heb je niet naar je lichaam geluisterd. Met pijn probeert je lichaam je iets te vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Van moeilijker voorbeelden tot makkelijke voorbeelden.
Van: vage pijn, ik ga niet naar de dokter.
Tot: tijdens een hevige hartaanval niemand bellen omdat je daar niet naar wil luisteren.

Toegevoegd na 20 seconden:
*moeilijke voorbeelden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, ik zal het je nog sterker vertellen: je gaat ook dood als je WEL naar je eigen lichaam luistert.

Dat is een van de weinige zekerheden die we hebben op deez' aard.