is de lichamelijke slijtage van een adhd-er groter dan bij iemand zonder?

Adhd-ers zijn bijv al van jongs afaan veel.met beweging. Of door te veel beweging juist erg slijten. Wie slijten er sneller.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Meer beweging maakt je lichaam juist soepeler, anders zouden topsporters op hun 50e al "op" zijn. Beweging is juist goed voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de diagnose 'ADHD' nog te kort bestaat om daar een zinnig wetenschappelijk onderzoek bij te vinden. Misschien is er over 50 jaar iets zinnigs over te zeggen.

Bovendien hangt slijtage af van heel veel factoren, zoals onder andere familiaire aanleg, eetpatroon, hoeveelheid zwaar belastend werk die gedurende het leven is gedaan, ziektes die doorlopen zijn.