Zijn ontstoken keelamandelen besmettelijk?

Eerst wil ik jullie even vertellen dat het sinds ik net wakker ben geworden, na 2 uurtjes slaap, de pijn met 75% is verminderd. Ik heb veel met zout gegorgeld en geprobeerd ijskoud water te drinken.

Vanaf morgen ben ik 3 dagen veel bij kinderen in de buurt in de leeftijd van 6 maanden tot 7 jaar. Ze komen ook altijd op schoot zitten en willen een kus geven als ze weg gaan. Kan dit allemaal gewoon of is er een mogelijkheid dat ik ( met name de baby) besmet?

Wat ik nu de laatste 2 dagen heb meegemaakt, wens ik zelfs mijn grootste vijand niet toe, dus in dat geval zorg ik dat ik een beetje afstand bewaar en de kids niet ziek maak.

Super bedankt nog allemaal voor jullie reacties op mijn vorige vraag, heb er veel aan gehad:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel sterkte! Ik neem wel aan dat je naar de huisarts gaat, omdat je het vaker hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm.....eerst volgende keer ga ik meteen zodra het begint! Ik ga nu de komende tijd eerst maar eens extra veel vitaminen nemen, op normale tijden slapen en wat meer bewegen, dan is de kans al wat kleiner dat ik het snel weer krijg. Tussen de vorige keer en nu zaten trouwens 14 maanden tijd, maar ben er nu achter dat het elke keer dat ik het heb, erger is dan de vorige. Aangezien het niet erger kan dan deze keer ga ik inderdaad de volgende keer meteen naar de huisarts! Ga nu nog even genieten van het bijna pijnvrij zijn en weer wat eten en drinken om aan te sterken en vanmiddag nog even lekker bijslapen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, sterkte. Zie verder mijn tips om besmetting te voorkomen. Handen wassen is meestal ook geen overbodige optie. Op internet kan je ook wel instructies vinden hoe je goed je handen wast.

Het beste antwoord

Ja, dit kan best besmettelijk zijn. Keelontstekingen worden veroorzaakt door virussen en bacteriën. Deze kunnen zich weer verspreiden door hoesten, maar zitten ook in het slijm. Dus met kussen of uit elkaars glas drinken kunnen sommige bacteriën en virussen worden overgedragen.

Of iemand ook daadwerkelijk besmet wordt en ziek wordt is een ander verhaal. Dat hangt grotendeels van de weerstand af.

Een kus op de wang geeft weer minder risico dan een kus op de mond. Met babies sowieso oppassen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Was trouwens ook goed je handen tussendoor en zeker na het hoesten in de handen, met je hand voor de mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super dankjewel! Zal vaak mijn handen wassen en wat afstand bewaren, zeker bij de baby!