Helpt honing echt tegen keelpijn,in dit geval als je af en toe een grote theelepel pure honing neemt en dit smeltend door je keel laat gaan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (3)

Bij mij verdwijnt de pijn niet, het verzacht alleen een beetje, maar het is gewoon lekker... Het is eigenlijk geen medicijn dus nee het zal je niet beter maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honing heeft een verzachtend en ontsmettend effect op je keel.
Echter tegen virussen helpt het niet( verkoudheidsvirus)
wel tegen bacteriën.
Veel verkoudheid en griep begint vaak met keelpijn, dus virussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zout en suiker (waar honing grotendeels uit bestaat) onttrekken vocht aan de omgeving, in dit geval de slijmvliezen. Daardoor slinken ze iets waardoor de pijn en de branderigheid wat verminderen.