Hoe kom ik van mijn erge hoest af?

Ik hoest de hele tijd maar ik heb geen hoestdrank of iets dergelijks om het te verhelpen. Weet iemand misschien hoe ik in dit weekend mijn hoest kan verminderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Even een hoestdrankje regelen bij een apotheek die weekenddienst heeft. Of op een station waar vaak wel een Etos open is op zondag en die verkopen ook hoestdrankjes of hoestdempende pilletjes. Het ligt er wel aan wat voor hoest het is. Gaat het om kriebelhoest, rokershoestje, allergische hoest, vastzittende hoest..Daar zullen ze in de apotheek ook naar vragen. Hoest gaat meestal niet al met een dag over. Drink ook lekker thee met honing en koop meteen wat zoute dropjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

langs de weekend dokter gaan en vragen of je een recept voor codeïne kunt krijgen. codeine onderdrukt de hoestprikkel en geeft je lichaam de kans om weer te herstellen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Absoluut geen volledig antwoord. Jouw antwoord klopt bij een kriebelhoest. Maar bij een productieve hoest ( ook wel slijmhoest of vastzittende hoest) moet je absoluut geen codeïne gebruiken. Dan demp je de hoestprikkel maar je slijm moet er uit en dat is de functie van die hoest. Je kan dit oplossen door een slijmoplossend middel te gebruiken. Dit ter informatie.....
Voor het slapen citrosan drinken en een bodempje wiskey, dan slaap je goed en binnen 2 dagen is het stukken minder.
Daar kan geen hoestdrank tegen op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het vaste hoest is, lekker zo laten of naar de dokter. Als het kriebelhoest is, dan helpt een rode fles Natterman bronchicum extra sterk wel goed. Of eerst noscapine tabletjes, maar dat is per persoon verschillend. Als je het gaat vragen bij de drogist zelf, kan ook, maar vaak geven ze je zomaar wat omdat ze het gewoon niet weten, is mijn ervaring dan.