Is het mogelijk om hooikoorts te hebben in de herfst?

Sinds een paar dagen heb ik een kriebelend gevoel in mijn neus en keel en daarnaast heb ik ook droge ogen. Ik kan wel door mijn neus ademhalen en hij zit ook niet zo vol. Normaal zou je denken aan hooikoorts, althans in het voorjaar/zomer. Maar is het ook in deze tijd van het jaar mogelijk of is het meer een verkoudheid of allergie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je recentelijk de griepprik gehad?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar dat is al 1,5 week geleden (27 oktober).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan het niet daarvan komen lijkt me. Niet volgens alle info, die ik erover heb gelezen. Beschimmelde taart gegeten? ;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Sterkte!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ouwe doos! :-p Misschien denk ik mezelf wel een beetje ziek van de zenuwen. Wie weet. Maar ik zit nu aan de vitamientjes en het water en ik rust lekker uit, meer kan ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebbieutteugemijn????? Pas op hè, ik meld je ;-))))
Kan ook natuurlijk: stress kan rare dingen doen met je lijffie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hajjewat?! :-p Mja, ik heb een beetje verhoging (37,6) maar dat wisselt heel erg en het is ook warm in huis en ben warm gekleed (joggingbroek, shirt, capuchontrui, badjas), maar denk niet dat dat invloed heeft op je temperatuur. (Maar ik wind me ook wel veel op eigenlijk) Net lekker drop zitten eten (slecht) en mandarijntjes (goed!) en nu ga ik ff chillen op de bank met de kat op schoot! KUS!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb onlangs deze vraag nog gesteld...
www.goeievraag.nl/vraag/momenteel-bepaalde-pollen-lucht.253347

Het beste antwoord

Het zou best kunnen, ik zag afgelopen week nog op TV dat er planten in bloei staan die normaal niet bloeien in de herfst. Zeg nu zelf, wat voor een weer we hebben!
Aan de andere kant zou het ook een verkoudheid kunnen zijn. Mijn gezinnetje is al weken aan het sukkelen met verkoudheden.

Toegevoegd na 34 minuten:
Heb het stukje dat ik zag opgezocht. Er staan dus voorjaarsbloeiers in bloei :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo mooi dan als het een verkoudheid is, want aanstaande maandag word ik opgenomen in het ziekenhuis en vrijdag moet ik onder het mes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kunnen ze je in het ziekenhuis daarmee verder helpen. Kijken of het hooikoorts is of verkoudheid.
Succes/sterkte met je operatie en ziekenhuisopname!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, ik ga het zeker aankaarten bij het opname gesprek. Hoop dat het goed komt, kijk al maanden uit naar deze opname/operatie. Dank!

Andere antwoorden (3)

Volgens de pollenkalender zou je in deze tijd van het jaar nog last kunnen hebben van de ceder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. Die groeien hier echter niet in de buurt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan dus ook wat anders zijn, natuur is van slag
Ja zeker kan dat mjn man heeft er ook last van.Meestal in de maanden sept/okt en november
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is mogelijk. Mensen met hooikoorts kunnen in verschillende tijden van het jaar allergisch zijn. Sommige mensen zijn allergisch in het voorjaar, anderen in de zomer of de herfst. Dat hangt af van het soort stuifmeel waar je allergisch voor bent.
In de herfst kunnen sporen en schimmels hooikoorts veroorzaken.