Ik word binnenkort geopereerd, maar ik voel een (lichte) verkoudheid opkomen. Heb wel al de griepprik gehad. Kan dit invloed hebben op de operatie?

Ik weet overigens wel dat men niet opereert bij koorts, tenzij het echt niet anders kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik weet niet precies wat je bedoelt met ' invloed hebben op de operatie' . Ook is niet duidelijk waar je aan geopereerd wordt.

Je schrijft zelf al, alleen bij koorts opereren ze liever niet. Dat klopt. Een opkomende verkoudheid heeft verder geen invloed en zal ook geen reden zijn om de operatie op te schorten. Mocht je bijv. aan je buik geopereerd worden is het alleen lastig als je na de operatie erg moet hoesten ( kan pijn geven aan een buikwond ) . Maar ach....Verkoudheid kan je ook na je operatie oplopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag mij af of ze de operatie kunnen annuleren als je verkouden bent. Ik heb geen last van mijn keel of neus, ik heb ook geen moeite met ademhalen door de neus, ik heb alleen zo nu en dan een enorme loopneus (maar mijn moeder denkt dat dat komt door de temperatuurverschillen buiten en binnen). Ik word geopereerd aan de (endel)darm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een operatie kan je altijd annuleren, maar de vraag is wil je die annuleren. Een operatiekamer is geboekt, de chirurg en de assistentes zijn geboekt, de uitslaapkamer is geboekt. Het zou een flinke kostenpost zijn om dat zomaar te annuleren dus wordt dat alleen gedaan als daar een belangrijke reden voor is. Een gezondheidsbedreigende reden voor de patient ( koorts bijv. ) of er is een spoedgeval wat eerst moet. Een verkoudheid, iets moeite met ademhalen door de neus, is vooralsnog geen reden om te annuleren. Ik kan me overigens voorstellen dat je erg nerveus bent voor de operatie. Bel gerust van te voren Bureau Opname op ( of iets dergelijks ) op om te vertellen dat je verkouden bent, wellicht kunnen zij je beter geruststellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik word maandag al opgenomen maar voor de zekerheid ga ik zolang even druppelen met zout water. Dank! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het allerbeste !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Operatie is geslaagd!! Verkoudheid is behandeld met neusdruppels in het zkh. :-) Dank!

Andere antwoorden (1)

Het kan, maar die vraag kunnen wij hier onmogelijk voor je beantwoorden. We kennen je toestand niet, we kennen de reden van de operatie niet en we kennen Als je vragen hebt kun je het beste contact opnemen met het ziekenhuis. De anesthesist kan je hier waarschijnlijk meer over vertellen.