wat zijn deze pijnlijke bultjes in mijn keel?[zie uitleg]

er zitten 2 onder mijn tong 5 op mijn keel en 2 op mijn wang en een onderin mijn lip.

De kleinste aanraking van deze bultjes geeft een enorme stekende pijn, alsof een wesp je in je tong steekt.
Ik heb al 2 dagen niks gegeten, het kan gewoon niet. de kleinste beweging doet al pijn aan de tong en mijn wang.

De bultjes zijn rood, en hebben in het midden een wit stipje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Zeer waarschijnlijk heb je aften.
Even naar de apotheek dus, zie de site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij aften wat ik denk dat je hebt,morgen even een tube gewone elmex kopen en hier je tanden mee gaan poetsen,binnen twee a drie dagen ben je er vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tanks voor de tip, en je weet zeker dat dat werkt?
Dat zou namelijk mooi zijn, wil zo graag eten en het niet kunnen.
Niets is erger dan dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij hielp het goed en nog weleens als ik ze heb.
Bij nog meerdere mensen waaraan ik deze tip heb doorgegeven,heeft het ook goed geholpen dus het lijkt me sterk als het bij jou niet helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet dat het pijn doet en je bijna niets kunt eten.
Het zou kunnen gaan om herpetische stomatitis (zweertjes in de mond). Het is iets anders dan aften.
Deze infectie van het mondslijmvlies wordt door het Herpes simplex virus type 1 veroorzaakt en is zeer pijnlijk.

Er verschijnen op de binnenkant van de lippen, de wang en de keel meerdere kleine blaasjes, die gemakkelijk stuk gaan en een klein zweertje achter laten. Deze zweertjes zien eruit als aften. Het verschil met aften is dat deze zweertjes in grote getale aanwezig zijn, terwijl aften meestal maar met enkele voorkomen.

Ga naar de huisarts. Mijn zoon heeft dit ooit ook eens gehad en heeft er toen een virusremmende behandeling voor gekregen. Neem voorlopig een pijnstiller.