Gekneusde rib door het hoesten?

Kan dit? Ik heb al 1,5 maand last van hoesten, in het begin heel erg, en heb daar toen ook codeinetabletjes voor gekregen. Ik had toen ook ontzettende spierpijn. Maar nu is het heel anders, aan de rechterkant, net onder m'n borst, heb ik ontzettend veel pijn. Niet alleen bij het hoesten, maar ook ademen, vanuit liggen omhoog komen, gaan zitten etc. doet gewoon heel veel zeer. Het is verder niet rood of blauw, maar als ik op druk kan ik precies de plaats aanwijzen waar het het meest zeer doet. Zou dit een gekneusde rib kunnen zijn? Ik ga vanmiddag naar de dokter, maar stel het is een gekneusde rib, kunnen ze toch weinig aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wacht eerst het dokterbezoek eens af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb wel vaker gehoord van mensen die een rib gekneusd hadden door het hoesten, dus het is mogelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb momenteel precies hetzelfde, maar het is nu na een week wel wat minder geworden. Ben er zelf niet voor naar de dokter geweest, maar ben wel heel benieuwd wat jouw dokter denkt dat het is.
jodyenboyke
12 jaar geleden
Je rib kneus je niet door het hoesten. Wel kan het vlies wat tussen de ribben zit, geirriteerd raken en zelfs ontsteken. Gaat vanzelf over, soms geeft de huisarts pijnstilling hiervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Update: er zit waarschijnlijk een zenuw klem in m'n rug, wat uitstraalt naar voor. Dat komt door het hoesten, er is iets verkeerd geschoten. Dit kan 6 weken duren maar gaat vaak vanzelf weer over. Nu nog wel veel pijn, maar ik weet in ieder geval wat het is!

Antwoorden (3)

Hey!

Dat kan heel goed, en zeker bij zo lang hoesten!
Heb het zelf ook gehad. Is ongeveer 1 week gevoelig geweest, bij dezelfde handelingen. Hoesten opkomen, gaan zitten.
Gaat vanzelf weer over, kan je verder niks aan doen.
Eventueel een strak shirtje over je ribben doen, of een zwachteltje.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat krijg je daar door. Dat gaat wel over na 2-3 weken. Maar met dat hoesten zou ik naar de dokter gaan, misschien astma? Rook je; zou ik er mee stoppen als ik jou was!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er weinig tegen doen inderdaad. Je merkt het duidelijk als het gekneusd is terwijl je een paar keer flink heb gehoest. De pijn wordt soms na de eerste week al iets minder, maar het kan lang zeurderig aanvoelen. Maar als er iets van een beetje zwelling lijkt te zitten, kan het altijd zijn dat de dokter er wat tegen kan doen. Je weet nooit 100% zeker wat het werkelijk is natuurlijk.