Jazeker, dat is goed mogelijk. Lage rugpijn kan ontstaan doordat de rug overbelast wordt: te vlug of te zwaar tillen en/of een verkeerde beweging maken. Je rugspieren langdurig spannen, is ook een vorm van overbelasting. Hoe iemand rugpijn krijgt is niet altijd zo duidelijk. Er kunnen meerdere oorzaken tegelijk een rol spelen. Bijvoorbeeld spanningen, veelvuldig autorijden, en ook een slechte lichamelijke conditie kunnen een rol spelen.
Lage rugpijn wordt ook wel 'spit' genoemd. De medische term is Lumbago.
In beweging blijven zorgt ervoor dat je klachten eerder verdwijnen. Iemand met lage rugpijn moet in beweging blijven, ondanks de pijn. De pijn is geen teken dat er iets beschadigd is. Het een tijdje rustig aandoen: zwemmen, fietsen en wandelen zijn goede activiteiten. Zodra de pijn minder wordt kan je de bewegingen langzaam uitbreiden. Een hele tijd in de dezelfde houding staan of lang zitten kan je beter vermijden.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Of het spit is wet ik niet, daarvoor moet je naar de dokter. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je onder spanning staat, het dan lichamelijk naar het zwakste punt slaat. In jouw geval je rug. Bij mij zou het op mn keel slaan, een ander krijgt er buikpijn van
12 jaar geleden
Spit ontstaat meestal doordat de rug overbelast wordt.
Misschien heb je te vlug of te zwaar getilt of een verkeerde beweging gemaakt
Ook spanningen, autorijden en ook een slechte lichamelijke conditie kan een rol meespelen. Dus JA, stress kan een rol spelen.
Probeer te ontspannen en regelmatig te bewegen en eventueel bij veel pijn en vastzitten ga eens naar een arts voor eventuele spierverslappers.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan ! Stress kan een hoop lichamelijke klachten met zich mee brengen.
Hier zijn ook boeken over geschreven en soms gaan mensen wel eens naar een psygoloog toe om te kijken waar dit vandaan komt.Lichaam en geest zijn vaak 1.Ik neem aan dat je nu thuis bent misschien kun je eens na gaan denken waarom je stress hebt en hoe je de stress misschien kunt verminderen of er met een andere manier ermee omgaan.