Is stekende hoofdpijn reden voor een bezoekje aan de dokter?

Ik heb soms wel last van erge stekende hoofdpijn. Altijd rechts achter me oor, ik kan het precies aanwijzen. Soms zo erg dat ik er traanogen van krijg. Zou dit wat ergs kunnen zijn en is het nodig op wel langs de dokter te gaan, want ik vind het soms wat eng om langs de dokter te gaan, ook al kan die mij helpen. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De kans dat er iets "ergs" aan de hand is, is zo klein dat je je er geen zorgen om moet maken. Maar ik begrijp wel dat je je zorgen maakt, en daarom kun je veel beter even contact opnemen met je huisarts. Dan hoef je er niet langer over te tobben of het iets "ergs" is.

Je hoeft er ook helemaal niet direct "langs", maar je kunt even tijdens het telefonisch spreekuur bellen. Ook kun je de assistente bellen, en uitleggen wat er aan de hand is. Zij is er op getraind om dit te beoordelen, en kan je precies vertellen of het nodig is dat je langskomt of niet. Vertel ook gewoon dat je het een beetje eng vindt om langs te komen. Je bent vast niet de enige die dat eng vindt, en dat vindt je huisarts helemaal niet vreemd of zo. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb je last van iets aan je tanden? Ik had deze zelfde pijn en bleek een ontsteking in mijn kaak te hebben. Uurtje tandarts en de boel was verholpen!
En dat terwijl ik me ook druk maakte, dit móest wel minstens kanker zijn!
Ga er dus mee naar de dokter, men lijdt het meest door het lijden dat men vreest ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb geen last van me tanden. Maar dankje wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien iets anders dan.
Een of andere ontsteking in je oor of iets dergelijks. Verkeerde houding achter de PC, verkeerde slaaphouding, nervositeit, het kan echt van alles zijn!
De kans is vele malen groter dat het iets onschuldigs is dan 'wat ergs'.
Pijn is een natuurlijke waarschuwing van ons lichaam om aan te geven dat er iets niet goed is.
Dit betekent niet per definitie dat er iets ernstigs aan de hand is,maar wel dat er iets afwijkt van het normale in je lichaam.
Aangezien jij toch de angst hebt dat het iets ernstigs zou kunnen zijn is dat al genoeg reden om naar de dokter te gaan.
Ermee blijven lopen en piekeren is ook niet goed voor je en de dokter kan die angst dan bij je wegnemen,.
Je gaat dus nooit voor niets, als er wel iets is wordt het ontdekt en als er niets ernstigs is, vind jij weer je innerlijke rust.
Dus absoluut even mee naar de dokter gaan. Het is zijn werk waar hij bewust voor gekozen heeft dus hij/zij zal jou altijd helpen en het geen probleem vinden als je ergens mee komt wat totaal onschadelijk voor je is. Ook de dokter wil dat je met een gerust hart kunt slapen 's avonds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook stekende hoofdpijn best erg ook achter mn oren maar ook m'n hele hoofd en bij mij is het spierspanningshoofdpijn maar ik ben geen dokter en de dokter is er wel om je te helpen dus gewoon een afspraak maken idd!! Succes :)