hoe kan het dat ik 's ochtends vroeg altijd keelpijn heb? en hoe kan het dat ik soms een kloppend gevoel heb in mijn pols?

Ik heb vaak keelpijn EN een kloppend gevoel in mijn pols. (Tussen mijn duim en dat soort balletje in mn pols)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Het zou stress kunnen zijn. Bij sommige mensen gaat stress op de keel werken. Dat van die kloppende pols weet ik niet (ben geen medicus).

Maar de keelpijn kan ook veroorzaakt worden doordat je 's nachts met open mond slaapt, dus veel door je mond ademt in plaats van door je neus. Als dit zo blijft zou ik je aanraden om naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen naar de KNO-arts. Want misschien is er wel een fysiek probleem in het gebied van je keel/neus waar je geen weet van hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keelpijn kan komen omdat de lucht te droog is in huis. Vooral als de verwarming aan gaat, kan je keel droog en rasperig worden door vochttekort. Je keel doet dan vooral ’s morgens bij het wakker worden pijn.

Een gezonde relatieve luchtvochtigheid bedraagt 50 à 60 procent. Hang waterbakjes aan de verwarming als de luchtvochtigheid lager is.

Dat kloppend gevoel in je pols komt omdat je je polsslag voelt met je duim. De polsslag wordt nooit met de duim gevoeld om te vermijden dat de eigen puls (voelbare klopping in de slagaders) gevoeld wordt.
Men gebruikt steeds wijs- en middelvinger om te voelen.