Waarom trilt mijn hand tijdens het tafeltenissen?

Telkens als ik met mijn forehand tegen de bal aan sla dan gaat mijn hand tijdens de slag trillen.
Het vreemde is dat bij mijn backhand niks aan de hand is.
Ik heb het nu al een jaar
Het is geen angst om te verliezen want ik heb het ook bij trainingen.
Ik kan ook geen oorzaak verzinnen

Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

ik heb een artikel gevonden waar ze voor bij een tennis racket uitleggen waardoor het trillen veroorzaakt wordt.

Misschien geldt hetzelfde bij een tafeltennis bat.

Je kan het zowiezo beter met je trainer ofzo bespreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je spastisch bent..... Duh...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt dat het geen angst is om te verliezen. Het gekke is dat je dat onbewust niet weet. Ik heb vroeger veel geschminkt, en dan moesten we dat soms op grote braderieeren doen. Dan werd je toch wat nerveus, en dan gaan je handen licht trillen, iets wat je beslist niet wilt, vooral als je een mooie schmink wil maken. Als ik dat thuis moest doen, zonder me bewust te zijn van het belang dat het echt mooi moest worden, dan ging het wel gewoon prima, dus zonder trillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook last van dit probleem. Bij mij begon het na mijn schouder blessure.
Wat mogelijk de oorzaak is je voorarm daar komen zeer veel spieren samen en kan zijn dat een van die spieren minder goed werkt. Verder wat voor mij werkt is beginnen met backhand inspelen vervolgens probeer je forehand contra mocht dat niet lukken kan je proberen te beginnen met spinnen of alleen te blokken om dat gevoel te krijgen.

Wat misschien je probleem kan verhelpen is een training alleen maar forehand contra spelen een vriend van mij had het zelfde probleem alleen dan met de backhand hij heeft dat dus gedaan en het heeft voor hem geholpen.