iemand heeft een maagzweer en heeft op internet gekeken wat diegene NIET mag eten ,maar nergens staat wat hij wel mag eten,weet iemand wat goed is ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Wat goed is, is aan de dokter vragen wat je wel en niet mag eten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor bamibal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nog 1 +
Een afspraak maken met een diëtiste, die kan precies voorschrijven en uitrekenen wat je dan wel zou moeten en kunnen eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de natuurgeneeskunde bestaat de behandeling van een maagzweer uit een dieet:
- geen scherpe specerijen
- geen varkensvlees, worst, dierlijke vetten
- geen alcoholhoudende dranken
- geen zure of koolzuurhoudende drank (dus ook geen gewone thee want daar zit looizuur in)
- geen tabak
- geen koffie, chocolade, pepermunt, cake, snoep, e.d.
- geen koolsoorten (wel rauw koolsap), behalve zuurkool
- geen uien, gedroogde bonen en erwten

Wat goed voor de persoon is: langzaam eten, goed kauwen, regelmatige eettijden, en een rustige sfeer aan tafel. Mager vlees of vegetarisch, alle overige soorten groente en fruit. Vooral bosbessen zijn erg goed. Melk drinken geeft verlichting van de pijn (magere melk).
Neem drie tot vijf kleine maaltijden per dag in plaats van een of twee grote.
Amadea
12 jaar geleden
Er is ruimschoots onderzoek gedaan naar het effect van diëten op de genezing van maagzweren. Dat effect is nul komma nul. Wel vermindert het vermijden van alcohol, roken, scherpe kruiden en maagzuurstimulerende medicijnen de pijnklachten en het opgeblazen gevoel. Een maagzweer wordt meestal veroorzaakt door de helicobacter pylori, een bacterie die een ontsteking van het maagslijmvlies veroorzaak, en moet behandeld worden met medicijnen.