ik heb altijd een week nadat ik naar school ben geweest keelpijn en mijn stem klinkt heel zwak, kan dat komen door stof?

ik denk niet door overbelasting want op school ben ik eigenlijk best rustig, als ik buiten ben met vrienden dan schreeuw ik veel meer.
op zaterdag heb ik dan echt heel veel pijn en ben ik schor enzo en zondag is het dan weer goed.
en vanaf donderdag gaat het weer slecht.

ben naar de dokter geweest maar dat was een vervanger die het niet erg serieus nam.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik ben allergies voor huisstofmijt, die leven denk ik in stof.
Het zal dus daar door komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

het kan zijn dat de luchtvochtigheid in de school niet hoog genoeg is. door droge lucht kun je klachten krijgen, die jij omschrijft.
12 jaar geleden
Het kan inderdaad komen doordat er op jouw school misschien niet heel secuur wordt schoongemaakt, en dat je keel een beetje overgevoelig voor stof is. Dat zou kloppen bij de verschijnselen.
Je kunt proberen veel drop te eten, en keelsnoepjes, dat helpt in ieder geval tegen de pijn, en de schorheid. Het beste kun je denk ik nog een keer naar de huisarts gaan, en vertellen dat je de vorige keer niet serieus werd genomen, maar dat het steeds aanhoudt.
Veel succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan inderdaad komen door stof en dan meer bepaald door een allergie voor stof, of door een allergie voor iets anders in je school.
Bespreek het eens met je huisarts en vraag eventueel een allergietest of laat je doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan door stof komen, maar dan zou je het in school direct al moeten merken met jouw allergie.
Wat ook mogelijk is, is dat de ventilatie op school niet voldoende is. waardoor de luchtvochtigheid verkeerd is en er misschien zelfs geen optimale hoeveelheid zuurstof aanwezig is in de lucht.
Vraag eens na (zelf via je decaan of als die er is via de leerlingenraad) wat het schoonmaakbeleid is. Zoek zelf uit hoe de ventilatie is: kunnen er ramen open, en gebeurt dat ook? Wat voor verwarming is er?
Ik had vroeger les in een hoofdgebouw (gewoon een stenen gebouw) en in noodbarakken. In die barakken was altijd iedereen duf, had hoofdpijn en was aan het snotteren - tot er consequent tussen elke les door even de ramen opengingen, hoe koud het ook was.
Dus misschien is de oplossing simpel.