Dat is voor iedereen verschillend.

Gemiddeld is het zo dat de blaas van een volwassen mens (theoretisch) zo'n 1500 ml urine kan bevatten.
In de praktijk zal bij de meeste mensen de blaas nooit voller dan 800 ml worden.

De blaas heeft twee spieren om de boel af te sluiten.
Als je aandrang hebt kunt je dat onderdrukken.
Je kunt als het ware de plasboodschap van de blaas naar de hersenen verstoren.
De druk op de blaaswand blijft opgebouwd worden tot men het uiteindelijk niet meer kan houden. De meeste mensen kunnen hun plas ophouden tot de blaas circa 800 ml urine.
(volgens Wikipedia)
Ergens anders lees ik dat dat maar 400 ml urine kan zijn.

Hoe lang dat is hangt dus af van hoeveel je drinkt.
Maar ook van hoe sterk de spieren van je blaas
nog zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb in een ziekenhuis weleens gevreesd dat ik een literfles zou overplassen, dat idee zou ik niet hebben bij 400ml/1000ml, dus ik denk dat die 800ml al beter klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Mijn persoonlijke record is ongeveer een dag, toen ik in het ziekenhuis lag en niet uit bed mocht. Mijn broer heeft het ooit twee dagen vol gehouden, na een liesbreukoperatie. Mogelijk zijn er mensen die het nóg langer volgehouden hebben.
Vorig jaar werd deze vraag ook al eens gesteld. Toen werd er een beste antwoord gekozen welk eigenlijk geen sluitend antwoord op deze vraag gaf.

http://www.goeievraag.nl/vraag/plas-ophouden.30864
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
Eén uur voor de deadline verstreek kwam alles er uit, anders heb hij weer op de operatietafel gemoeten. En ja, het was de moeite waard wat er toen geloosd werd.
Het is wel zo dat jongens hun plas langer kunnen houden dan meisjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken een meisje die 3 dagen haar plas opgehouden heeft, omdat ze altijd met iemand naar de wc moest (ivm boulimia), en het lukte haar dan niet om te plassen. ze had wel echt verschrikkelijke buikpijn enzo, en ik vraag me af of ze het niet een beetje overdreven heeft.