wat help er tegen eczeem met extreme jeuk?

ik en mijn moeder hebben last van eczeem met erge jeuk erbij. dat is een rode plek wat veel pijn doet.
daar willen we graag vanaf. help ons!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (8)

Mentholpoeder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet naar de dokter/huisarts gaan, die schrijft je een zalf voor. Het helpt je ook tegen de eczeem. Ik heb dat vroeger, drie haar geleden, ook gehad.
Hopelijk kom je er wel snel van af!

p.s. Blijf vooral van de plek, voor het aanbrengen van zalf / creme handen wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de dokter die geeft een recept en dat elke avond erop smeren en vooral niet aan zitten ( probere ) als het echt nie lukt moet je niet met je nagels doen maar gewoon wrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt 'Parfenac intensief' proberen; verkrijgbaar bij DA of andere drogist en apotheek. Is een witte crème die je 2 of 3 keer per dag er op mag smeren, werkt meteen ook verkoelend en jeukstillend. Helpt mij erg goed bij plekjes, na een paar dagen is het al weg.

Als je naar de huisarts gaat krijg je vaak zalf met corticosteroïden, dat is wel troep hoor (er zitten hormonen in; die zijn slecht voor je bijnierschors). 1 keer gebruiken kan geen kwaad, maar ik zou het als ik jou was pas gebruiken als de gangbare middeltjes van drogist/apotheek niet helpen. Daar zit minder of geen troep in.

Soms helpen producten van merken als 'A. Vogel' of 'VSM' ook goed, dat is op homeopathische basis. Ik weet niet hoe de middeltjes tegen eczeem van deze merken precies heten, maar dat weten ze bij drogist/apotheek wel.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik en mijn moeder? Allebei precies op hetzelfde moment en ook nog dezelfde plek?

Nu zit eczeem vaak in de familie, maar dat het precies op hetzelfde moment opspeelt dan zou er wat kunnen zijn.
Misschien omdat de kachels weer aanslaan, dat je weer extra last krijgt van een droge huid. Probeer het dan vet te houden, maar wel met iets ongeparfurmeerds. En hang van die bakjes water aan de kachel, helpt ook iets.

Of zijn jullie recent overgestapt op een ander wasmiddel/wasverzachter? Dan terug naar het oude.

Als trucje tegen eczeem werkt ( het is echt waar! ) dagelijks met zeewater deppen. Maar ja, moet je maar net bij zee wonen natuurlijk.
Beste is anders even naar de huisarts voor een geschikte crème.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeezout kun je ook in de drogisterij kopen, daar kun je dus je eigen zeewater van maken
Bij eczeem heeft de homeopaat goede resultaten. Maak eens een afspraak met een goede homeopaat en die maken dan vaak zelf druppels of zalf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vette zalf erop en in extreme gevallen een recept voor hormoonzalf vragen. Dat helpt waanzinnig om de huid tot rust te brengen, maar moet je niet te lang gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het natte of droge eczeem? Homeopathie helpt heel goed maar dit vergt heel veel geduld, zij pakken de oorzaak aan maar niet symptomen. Dit is natuurlijk veel beter maar daar hebben u en uw jeuk helemaal niets aan op het moment. Er zijn bij de drogisterij genoeg smeerseltjes, rekken vol maar lang niet zo goed allemaal.
Als ik u was zou ik naar de huisarts gaan, waarschijnlijk komen zij met een hormoon zalf aan. Houd je aan de gebruiksaanwijzing en gebruik het niet langer dan nodig is.

Het is zaak dat u er achterkomt waar deze eczeem vandaan komt. Een dermatoloog heeft mij daar heel goed bij geholpen.

Heel veel succes ermee.