kan duspatal retard voor huiduitslag zorgen ?

Mijn dochter heeft vanaf vrijdag voor haar PDS duspatal retard 200 voorgeschreven gekregen,en vandaag voor het eerst minder buikpijn.
Maar zit nu op haar arm onder de uitslag,arts zei dat er zeer zelden bijwerkingen zijn.
weet iemand of dit van voorbijgaande aard is,of beter dat ze kan stoppen,zo jammer,helpt wel tegen haar buikpijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De bijwerkingen bij gebruik van Duspatal kunnen zijn:
Immuunsysteem Aandoeningen
Zeer zelden: (ernstige) overgevoeligheidsreactie
Huid- en onderhuidaandoeningen
Zeer zelden: plotselinge vochtophoping in de huid en slijmvliezen (bijv. keel of tong), ademhalingsmoeilijkheden en/of jeuk en huiduitslag, vaak als allergische reactie (angio oedeem). Als u last krijgt van deze symptomen waarschuw dan onmiddellijk

Dus ja, dat kan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bel morgen uw apotheker even, die kan zeker vertellen of dat wegtrekt zodat u het even aan kunt kijken of dat het verstandig is er gelijk mee te stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me dan een heel verstandig besluit, gezien haar hevige reactie die ze al heeft op brufen.
Sterkte!