Pijn wespensteek steeds erger?

Mijn zoon is een uur geleden aan de achterkant van zijn oorschelp gestoken door een nogal donkerkleurige wesp (ik denk dat het een wesp was, maar wat voor een soort zou het zijn geweest?).
De pijn wordt steeds erger. Ik heb het al geprobeerd uit te zuigen, heb er azijn op gedaan, een cold pack en ik heb hem een paracetamol gegeven.
Wat kan ik nu nog verzinnen om de pijn af te laten nemen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij verrekt van de pijn.

Toegevoegd na 15 minuten:
(Anders dan mijn naam doet vermoeden, weet ik er geen raad mee ;))

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt de zwelling groter??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er is geen sprake van enige zwelling, raar maar waar. Je ziet alleen een heel klein puntje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien is dat de angel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar lijkt het niet op. Meer het prikgaatje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel. Lief!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel. Ik vond daarnet nog een middel tegen insectenbeten, maar ik mag er niet aankomen van hem. Dat gras kan ik dus ook wel vergeten. Hij valt nu overigens in slaap met dat coldpack tegen zn oor. Ik laat hem maar. Hij maakt gelukkig geen zieke indruk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe gaat het nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve mensen, Mijn zoon is net pas wakker en het gaat gelukkig goed met hem. Hij heeft vannacht nog veel pijn gehad; nu nog een klein beetje. Het ijspak heeft nog het meeste effect gehad, maar het was ondanks dat nog een zeer pijnlijke toestand. Ik wil graag iedereen heel erg bedanken voor het meedenken en het meeleven!!! Dankbare groet van het Kruidenvrouwtje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een kleine toevoeging: hij heeft zitten googelen en volgens hem schijnt de ene wespensoort pijnlijker prikken uit te delen dan de anders soort. Bovendien vraagt hij zich af of het misschien zo kan zijn dat als je voor de eerste keer gestoken wordt, dat wellicht meer pijn doet dan de keren erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik je beschrijving van de wesp hoor is het een hoornaar en die doen verrekte veel pijn, en het klopt inderdaad dat de ene meer pijn doet dan de andere dat komt ook door de samenstelling van het gif en van het de grote van de soort :) Je hebt gelukkig al veel reactie gekregen op hoe de pijn te verlichten dus dat scheelt :) sterkte voor je zoontje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel. Het is over. Enneh... het 'kereltje' is twintig, maar het was wel hartstikke zielig, haha, ook al is ie anderhalve kop groter dan ik inmiddels.

Het beste antwoord

veel meer dan datje deed kun jue niet doen.
houd wel dit in de gaten:

Koel de plek met natte doeken, een coolpack of een washandje met enkele ijsblokjes erin.
Krab of wrijf niet.
Bij zeer heftige pijn kan eventueel een pijnstillende crème op de plek worden gesmeerd.
Bij uitgebreide huidreacties, snelle pols, algemene malaise of een voorgeschiedenis van ernstige allergische reacties: ga direct naar de huisarts!

Plaatselijke toxische effecten:
door de steek ontstaat een scherpe, brandende pijn. Vrijwel direct ontstaat roodheid en zwelling van de huid die in de minuten na de steek verder toeneemt. Na enkele uren neemt de zwelling weer af en de afwijking verdwijnt volledig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. Het gekke is dat er bijna niets te zien is. En pijnstillende creme heb ik helaas niet in huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schroom niet naar de spoedeisende hulp te gaan als het niet verbeterd en de pijn blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!

Andere antwoorden (6)

Een ijsblokje of iets anders kouds verzacht de pijn ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik al gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien even langs de EHBO als hij er zo'n last van heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, da's ook weer zoiets. Dat doe je toch eigenlijk niet zo snel... Maar even aanzien nog.
Pijn van een wespensteek kan best lang volhouden. dit kan in het vervelendste geval zelfs oplopen tot een paar dagen. als het erg dik en rood word kan het een allergische reactie zijn. Maar dit is vrij uitzonderlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien u zelf niet precies weet wat voor insect het is geweest die gestoken of gebeten heeft, is het raadzaam om naar de 1e hulp te gaan om een evt shock of allergische reactie te voorkomen. Alle huis middeltjes ten spijt, de gekwetste plek zit namelijk op een gevaarlijke plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inmiddels anderhalf uur geleden; volgens mij zou een dergelijke allergische reactie dan allang moeten hebben optreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens sxiopo, heb ik ook al aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n allergische reactie kan na anderhalf uur toch niet meer optreden???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, allergische reactie kan niet meer na anderhalf uur optreden
Ik sluit me aan bij het advies de doctors telefoon te bellen of anderzins advies in te winnen bij een deskundige instantie en niet te veel zelf gaan modderen.
Als een steek of beet van een insect zo snel verergert moet niet meer afgewacht worden!

Liever een keer te veel gebelt dan niet gebelt met alle gevolgen van dien!!!!!

Sterkte!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn dat jullie er ook zo over denken... @Kruidenvrouwtje.... Ben je er nog en hoe is het nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Naast deppen met azijn en de cold pack kan je de beet verkoelen met mentholpoeder of tandpasta om de pijn van de beet te verzachten.
Meestal treden allergische reacties binnen een kwartier na een steek op. Maar toch, als de plek van de steek opeens gaat zwellen, neem dan direct contact op met een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
after bite proberen. Anders naar de dierenarts want misschien is hij wel allergisch.

Toegevoegd na 4 dagen:
Naar de huisarts dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel een beestenbende oftewel een zwijnenstal in de kamer van mijn zoon, maar ik hoef niet met hem naar de dierenarts, denk ik. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar man hoe kan ik dat nou typen, volgens mij was ik op dat moment de kluts even kwijt! Lees het nu ook pas! Kan zijn dat mijn vriend op dat moment de hele tijd tegen me aan het praten was en ik daardoor in de war was geraakt... ik bedoel dus de huisarts. Nogmaals mijn excuses!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond het wel lachwekkend...