Wat kan ik doen: allergieklachten van make up van Clinque? De klachten: roodheid , trekkerige huid, branderige ogen.

Het gaat om de mascara en de vloeibare makeup
Clinque was toch geschikt voor mensen die allergisch waren?Bonnetje heb ik niet meer, dus terugbrengen om geld terug te vragen, kan niet.

Toegevoegd na 34 minuten:
Ook heb ik last van een nikkel allergie

Toegevoegd na 19 uur:
en heb ik met contact geld betaald, dus kan ik niks doen geld terug te krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (3)

Er zijn een aantal dingen die je kan doen:

- Stop met het gebruik van het product waarvan je denkt dat het je klachten veroorzaakt.

- Ga naar de dokter als de klacht ernstig is of lang duurt. Bewaar het product en de verpakking. Ze kunnen nodig zijn om te achterhalen welke stof in het product uw klachten veroorzaakt.

- Meld je klacht online via www.cosmeticaklachten.nl, dit is een meldpunt om zicht te krijgen op klachten die ontstaan na het gebruik van cosmetica. Door inzicht te krijgen in de oorzaken en aard van de klachten, kan het aantal klachten op termijn mogelijk worden teruggebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dit probleem ook gehad, met dagcreme, gelukkig had ik met pin betaald en heeft mijn dochter mijn bankafschrift grotendeels afgeplakt en de betaling gekopieerd, ik kon zonder problemen het product retour geven, in de winkel zeiden ze ook nog dat het geen probleem was dat ik de bon niet had, ze konden aan de inhoud zien dat de creme niet veel gebruikt was, dus ze konden het zo retour geven aan de vertegenwoordiger, ga dus terug naar de winkel en vertel ze wat jouw probleem is, grote kans dat jij ook je geld terug krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook een goed idee, niet geschoten is altijd mis en Clinique is duur spul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke creme had je gebruikt, crea?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maximum hydraterend zoiets was het
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon proberen het retour te geven, tegen mij zeiden ze dat ze het zonder bon ook retour hadden genomen
Ik zou toch gaan naar de winkel. Waarschijnlijk nemen ze het artikel toch terug, omdat Clinique inderdaad garandeert dat de producten geen allergische reacties geven. Als het goed is stuurt de winkel het product terug met de klachtomschrijving. Dit is tenminste wel bij mij gebeurt toen ik allergisch bleek voor een artikel van Clinique. Ik heb ook mijn geld teruggekregen.
Als je de betaling hebt gepind, geldt je rekeningafschrift ook als bonnetje.
Succes!