Is Nervovit Forte van Bional verslavend ?

ik ben erg gejaagd en slaap dan slecht en neem soms een nervovit in moet ik daar mee oppassen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12K

Het beste antwoord

Als je je houdt aan de gebruiksaanwijzing,
dan zal het wel meevallen:

Gebruiksaanwijzing:
3 x daags 1 dragee, mag verhoogd worden naar 3 x daags 2 dragees.
Daarnaast eventueel voor de nacht,
een uur voor het slapen gaan nogmaals 2 dragees.

Kinderen van 4 tot 12 jaar 3 x daags 1 dragee innemen.
De dragees altijd met water, bij voorkeur voor de maaltijd innemen. De aanbevolen dosering niet overschrijden.

Lees hier de bijsluiter:
http://www.bional.nl/upload/catalogue/files/6/Nervovit.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nervovit Forte is een plantaardig middel op basis van Valeriaan.
Valeriaan heeft een licht rustgevende werking en kan ingezet worden in tijden van spanning.
Langdurig gebruik wordt meestal afgeraden.
Bij gebruik gedurende een langere periode kan de rustgevende werking in het tegendeel omslaan, het werkt dan eerder stimulerend dan ontspannend.
Gebruikt je het middel al gedurende verschillende maanden in een hoge dosering? Dan heb je kans op ontwenningsverschijnselen als je stopt. Stop daarom geleidelijk.
Nu is het lastig om een dragee wat fijner te doseren, maar wat je zou kunnen doen is beginnen met minder dragees in te nemen en daarna over te gaan op Nervovit i.p.v. Nervovit forte.
Overweeg eens om met de huisarts te overleggen over die gejaagdheid en slaapproblemen, misschien zijn er andere manieren voor jou om te ontspannen (bijvoorbeeld ontspanningsoefeningen) of andere middelen die je in kunt zetten.