Waarom krijg ik ter hoogte van mijn schouderbladen zo'n pijn als ik een lange fietstocht gemaakt heb en wat kan ik doen om dit te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je deze klacht ook bij andere inspaning? Zo ja dan kan dit ook op hart problemen wijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo biga,
Nee, alleen na het fietsen.
Maar ik denk dat ik het inderdaad in de stand van het stuur moet zoeken.
Bedankt voor je reactie.

Het beste antwoord

Dit kan komen omdat de stand van het stuur niet goed staat .
Het stuur staat als het ware te ver weg voor jou en nu moet echt moeite doen om het stuur vast te houden .
Zet het stuur iets hoger .
Maar tegenwoordig zijn de sturen zo te verstellen dat het stuur ook voorwaarts of achterwaarts zijn te verstellen .
Maar in jou geval moet het stuur iets achterwaarts .
Het stuur staat goed wanneer je het stuur met iets gebogen armen vast houd .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mischien je stuur of zadel verzetten.
Staat misschien verkeerd afgesteld.
12 jaar geleden
De pijn wordt veroorzaakt door de verkeerde maat van je stuur. Een te breed stuur kan tot gevolg hebben dat men als het ware gaat doorzakken in de schouderbladen wat op den duur een vervelende pijn kan veroorzaken.

De stuurbreedte moet corresponderen met de schouderbreedte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je te veel hangt op je stuur en daardoor ontstaat er een druk op je schouders en schouderbladen. probeer eens of je je stuur dichterbij of hoger kunt zetten.