Ik heb veel pijn en de diagnose is gesteld maar de huisarts en behandelend arts in het ziekenhuis laten op zich wachten met een antwoord,wat kan doen?

Ik wacht al ruim een week op een antwoord wat er nu moet gebeuren maar de arts in het ziekenhuis was op vakantie en nu hij terug is wacht ik nog steeds dat hij contact opneemt met mijn huisarts terwijl ik erg veel pijn heb!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Net zo lang bellen zodat ZIJ ziek van jou worden en je helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O gelukkig, dat is in ieder geval iets, laat je niet afschepen door welke instantie ook, jij voelt wat je voelt en zij niet! Kom voor jezelf op en dwing af dat ze helpen. Pijn is verschrikkelijk en niet nodig in dit tijdperk. Lieve groetjes terug! Hou je taai!

Andere antwoorden (8)

Je zou je huisarts kunnen vragen of hij contact opneemt met de arts in het ziekenhuis en vragen of je een sterke pijnstiller krijgt zolang.
Misschien zijn nog niet alle onderzoeken klaar en weten ze de uitslag nog niet helemaal.

Veel s6 en beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook denken dat dit de beste manier is. De huisarts moet hier hulp bieden!
+1
Je kunt het beste je verzekering even bellen. Je behandelaar is verplicht je zorg te leveren die je nodig hebt volgens het contract dat hij met de zorgverzekeraar heeft afgesloten. Die kunnen je misschien dus helpen. Succes en beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn dat er nu behandeling is ingezet&gepland! Heel veel beterschap!
Gewoon bellen naar het ziekenhuis en vragen of hij je z.s.m. wil terug bellen omdat je het niet uit houdt van de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt even bellen met de assistente van jouw behandelend specialist en vragen om een telefonischconsult,vaak kan dat tussen door gepland worden. Dat is de snelste manier om met je behandelaar het verder beleid af te spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pijn moet -zeker als de oorzak bekend is, snel en doelmatig worden bestreden , anders kun je een pijnsyndroom ontwikkelen en voel je de pijn nog zelfs na genezing van de oorzaak.

Ik zie het woordje alvleesklier staan.

Het kan zijn dat je specifieke pijnstillers nodig hebt en mogelijk zijn NSAID's (ibuprofen, Aleve (Naproxen, Voltaren (diclofenac)voor jou minder geschikt, de weg naar een drogist zou dan verkeerd uit kunnen pakken.
Ook maagbeschermers als pantozol (20 mg pantoprazol)
kan in jouw geval verkeerd uitpakken

Voor flinke pijn wordt soms Tramadol en/of Paracetamol/Codeine 500/20.
voorgeschreven, welke beiden uitsluitend op recept te bekomen zijn.

Weest echter voorzichtig en overleg met arts en apotheker welke pijnstillers je kunt gebruiken zonder verergering van je situatie te veroorzaken.

Ga dus niet zelf dokteren of via internet receptmedicijnen bestellen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een kleine aanvulling op al het bovenstaande: mocht dit alles niet helpen en ze blijven je aan het lijntje houden, dan is er nog altijd de brutale manier. Oftewel: laat je 's avonds of in het weekend insturen via de huisartsenpost / EHBO of met een ambulance. Klinkt misschien erg drastisch en vast niet iedereen zal het met me eens zijn, maar op deze manier zijn ze verplicht om je te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet er zelf goed achteraan gaan,als je op een antwoord wacht kan je mischien nog erg lang wachten.
Heb helaas het zelfde meegemaakt door me afwachtend op te stellen,hierdoor was ik er bijna niet meer geweest.
Barst nu zelf ook weer van de pijn,en heb alweer gebeld zou teruggebeld worden maar ook nog niet teruggebeld dus ik ga nu meteen weer bellen! Ga jij ook maar weer bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft je bij je dokter niet sterker voor te doen als je bent want pas als de dokters merken dat de pijn ondraaglijk is voor jou dan pas ga je een degelijke pijnbestrijding krijgen mits je natuurlijk via scans of andere fotos kan bewezen worden dat je pijn kan erkend worden door een bewezen aandoening of letsel dus kortom die onderzoeken lopen nog en waarschijnlijk is er nog geen duidelijke behandeling opgesteld maar indien u niet klaagt kan die dokter uw pijngraad niet meten durf dus gerust tonen hoe erg je eronder moet lijden,het is niet humaan om een mens ONNODIG lang te laten afzien omdat men niet graag bepaalde middelen voorschrijft dus jammer desnoods want uw dokter kan niet voelen wat u voelt ,laat u niet doen door hun gehaast gedoe of ignorant gedrag eis een behandeling van uw pijn ,het is hun eed om lijden te verzachten en levens te redden dus kom op voor jezelf laat je niet behandelen als enkel een nummer door iemand die denkt dat ie God is ,sorry maar deze onrechtvaardige behandelingen kunnen mij toch zo kwaad maken ,dit is het enige wat me ergert of boos maakt,onrechtvaardigheid!
Verzorg u goed en zorg zo goed voor uzelf zoals dat u voor uw kinderen of geliefde familie zou doen!