waarom trilt mijn ooglid steeds?

hoi allemaal,

Mijn ooglid trilt al sinds gister soms en dan is het weer over en daarna gaat het weer gewoon door.

Ze zeggen dat het komt omdat ik te moe ben of heel gestrest ben, maar eigenlijk ben ik dat niet zo erg.
Weet iemand waarom het anders zomaar komt of ligt het echt gewoon aan stress??

Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat toevallig, ik heb dat ook soms maar bijna nooit, ik weet ook niet hoe het komt..

Antwoorden (4)

het kan komen door magnesium tekort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik even voor je opgezocht, ik heb op google ingevuld: trillend ooglid door magnesium tekort en daar veel gevonden o.a www.goedgevoel.be/.../Hoe-geraak-ik-van-een-trillend-...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warrige pagina Crea.
Hier is er ook een van Goed gevoel. Heel overzichtelijk. http://www.goedgevoel.be/gg/nl/143/Oogproblemen/article/detail/1072305/2010/02/25/Hoe-geraak-ik-van-een-trillend-ooglid-verlost.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt Bessy, daarom had ik erbij gezet hoe ik het opgezocht had, ik wist dat het van magnesium tekort kon komen en had er daarom geen link bij gezet, was dus even een snel zoekertje voor Duckje
Dat is een oogspiertje dat gaat vanzelf weer over.
Heeft iedereen wel eens .
Als je het werkelijk niet vertrouwd ga dan naar de huisarts toe.
12 jaar geleden
De oorzaak van een trillend ooglid wordt veroorzaakt doordat kleine spiertjes in je ooglid zich onwillekeurig samentrekken en ontspannen dat geeft een vervelend gevoel. Dat heet een spasme. Het kan een paar minuten aanhouden tot soms wel een paar dagen.
Vaak is oververmoeidheid, stress of langdurige inspanning de oorzaak

Wat kan je doen?
-Voldoende rust nemen, uitslapen
-Niet te lang achter de computer zitten of blijven lezen
-je ooglid masseren
-Als je contactlenzen draagt, deze tijdelijk uitdoen.

http://www.oogartsen.nl/oogartsen/oogleden/krampen_ooglid_spastische_trillende_oogleden_botox/

Toegevoegd na 16 minuten:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/143/Oogproblemen/article/detail/1072305/2010/02/25/Hoe-geraak-ik-van-een-trillend-ooglid-verlost.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorheen werd een trillend ooglid gezien als een aandoening. Hier is niks van waar, een trillend ooglid is iets wat komt en gaat en waar iedereen last van kan krijgen. Een trillend ooglid ontstaat eigenlijk heel simpel door het aan- en ontspannen van je ooglid. Doordat dit aan- en ontspannen heel snel gebeurt, gaat je ooglid trillen en dit kan een vervelend gevoel geven.

Vaak duurt het trillen van je ooglid maar een paar minuten en gaat dan vanzelf weer weg, maar er zijn ook mensen bij wie het soms wel een paar dagen kan aanhouden. Oorzaken hiervan zijn vaak vermoeidheid, stress of ingespannen werk met de ogen. Heel leuk om te weten… maar het blijft irritant.

Wat kun je doen aan een trillend ooglid?

Zoals gezegd is een trillend ooglid vaak het gevolg van vermoeidheid of stress. Neem je rust en slaap eens lekker uit. Zorg ervoor dat je minder hoeft te stressen. Ga bij jezelf na waar de stress vandaan komt en werk hieraan. Werk je veel met je ogen? Moet je veel lezen of vaak computeren? Las dan om het uur een korte pauze in, want ook je ogen hebben rust nodig. Vaak zijn deze dingen meer dan genoeg om je trillende oogleden te laten stoppen.