Wat kan erge pijn in je heup zijn?

Sinds een maand heb ik heel erge pijn aan mijn rechter heup bij het stappen valt de pijn nog mee maar als ik begin te lopen of een zware inspanning doe dan wordt dit erger is de pijn bijna niet te houden? Weet iemand wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een maand hele erge pijn, nooit aan de huisarts gedacht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij is het mijn scheve gestel (wat slijtage en chronisch geirriteerd kraakbeen hier en daar)
heb ook weleens het genot van een beknelde zenuw mogen ervaren maar toen zakte ik met regelmaat door mijn hoeven.
of periodes van terugkerende ontstekingen aan pezen en spieren maar wat het bij jou is? daar heb je een diagnose voor nodig van een arts, en niet de bezoekers van GV. na een maand zou ik toch een keer een afspraak maken als ik jou was. sterkte

Het beste antwoord

In eerste instantie moest ik aan artrose denken, maar gezien jouw leeftijd is dat niet waarschijnlijk.
Het kan ook een verkorte iliopsoas spier zijn. Dit is een spier die vastzit aan de ruggewervels en voor veel pijn kan zorgen bij het lopen als hij verkort is. Dit gebeurt door overbelasting.
Ik heb er jaren geleden last van gehad en het was zeer pijnlijk. Met fysiotherapie en oefeningen is het te verhelpen.
Maar voor een juist diagnose moet je echt naar de huisarts. die kan je verwijzen.

http://www.spiergewrichtologie.nl/spiergewrichtologie/iliopsoas.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt !

Andere antwoorden (4)

Als ik jou was zou ik bij de huisarts langs gaan. Als er dan bijv iets ergs is kan hij/zij je misschien wel helpen. Dit denk ik het beste voor je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is je leeftijd?
Aan je tekst te zien Kan het eigenlijk geen slijtage zijn???!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Ze is volgens haar profiel 18 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik ben 18 eigenlijk zo goed als 19 .. Dus slijtage zou denk ik wat vroeg zijn.
Ik heb dit ook gehad, waarschijnlijk heb je een slijmbeursontsteking, gewoon even naar de dokter voor pijnstiller/ontstekingsremmer(is 1 pil) of je krijgt een prik. Misschien is het iets anders, maar dit komt mij vrij bekend voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan van alles zijn, maar het lijkt me dat je die vraag het beste bij je huisarts kunt neerleggen.
Je hebt niet toevallig een nieuwe stoel en sindsdien klachten? Als een stoel te hoog of te laag is, kun je ook zulke klachten krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan iid van alles en nog wat zijn. maar of het dat ook echt #is#???