Kramp in de bovenarm. wie weet raad?

Ik heb al ruim een jaar last van een soort kramp in mijn bovenarm. Niet iedere dag, wel wekelijks. Een geleidingsonderzoek wees niets uit. Ik vind het heel vermoeiend. Weet iemand raad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Het hangt er vanaf welke oorzaak de krampen hebben.
Probeer eens te minderen met cafeïne en theïne.
Bij sommige mensen helpt elke dag een banaan eten.

Anderen geraken van kramp af als ze magnesium tabletten nemen. Via een bloedprik kan je door je huisarts laten testen of je tekort aan magnesium hebt.

Een glas Schweppes Tonic drinken kan ook helpen door de kinine die het bevat.
Zorg dat je arm warm blijft, van koude krijg je soms ook kramp.

Krijg je de kramp toevallig na sport of inspanning, waarbij je veel hebt gezweet? Dan kan de oorzaak een gebrek aan zout zijn. Neem een mespuntje zout nadat je erg gezweet hebt.
Drink regelmatig voor je dorst hebt. Vochttekort kan ook een oorzaak zijn van krampen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kunt een tijdje magnesium, bijv. van Bloem slikken, helpt dit niet, dan terug naar je huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een calcium tekort hebben. Dat was bij mijn ook de oorzaak van de krampen die ik had. Nu slik in calcium pillen die ik gekregen heb van de internist en die helpen goed. Ze kunnen er met bloed prikken zo achter komen of het goed is.